/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Badminton træning!!!
Fra : Bolbroe3
Vist : 600 gange
50 point
Dato : 23-06-03 12:59

Hej alle i badminton interesseret!

Jeg er en dreng der spiller i U17 m-rækken og har 51 point fra sidste sæson. Jeg skal til næste år på danish badminton college for at udvikle mig en hel del badminton mæssig, men også fagligt.

Træningen på denne skole er rigtig hår og foregår på et højt plan, så det er vigtigt at have en god fysik såvel som psykist og mental god form.

Vil derfor gerne høre om der er nogen der har et godt træningsprogram som strækker sig over 1 - 1 ½ måned hvor det omhandler at komme i god form!

Håber der er hjælp på vej fra jer!

Badminton hilsner....

L. Bolbroe

Kommentar
Fra : klaus87

Dato : 26-06-03 00:53

jeg vil foreslå dig..! selvom jeg er lidt fodbold narkoman tror jeg godt denne program kan bruges..! du starter med at lave en to atlon eller hvad det nu hedder hvor du starter med at cyke 5 km. løber 5 km for derefter at cykle 5 igen. og da det er badminton du spiller og derfor skal træne dine over arme så vil jeg foreslå dig derefter at cykel hen i en svømmehøl hvor du kun bruger dine arme til komme frem med da vil træne dine arm kræfter på den måde..!

Håber du kan bruge mit svar selvom det nok ikke er for godt når du spiller så højt
Held og lykke med din fremtidige karriere som badminton spille..!!

Kommentar
Fra : Bolbroe3

Dato : 26-06-03 10:18

Hej Klaus87!

Tak for hjælpen.... der vil nok gå nogen dage inde du får dine point, altså hvis det er dig der bliver udvalgt som bedste besvarelse!

Men tror da også det er en god teknik for at komme i en god form, men den med svømme er ikke så god, pga. man skal ikke have rigtig store overarme når man spiller.

Er det en teknik du selv bruger eller er det bare en idé du har om at komme i god form?

Kommentar
Fra : Kvak

Dato : 25-07-03 22:02

Hej klaus 87!

Du skal bare begynde at træne mere og på den rigtige måde. Et god idé er at løbe en tur i et passende tempo indtil du ikke kan løbe længere. Et par dage efter løber du samme tur, men løber længere end du gjorde på den første tur, og sådan bliver du ved indtil du kan løbe ca 10 km i en etape uden pauser.

Derefter løber du i små intervaller, små spurt, så du bliver vant til at skifte retning hurtigt. Efter ca 1-1½ måneds løbetræning, kan du følge med de andre på holdet.

Derefter følger du din træners træning

Kommentar
Fra : petermolin

Dato : 21-11-03 16:50

Hej Bolbroe,
Tillykke med at du skal paa badminton college.
Som gammel elite badminton spiller i dagene med Lars Paaske og Jim Laugesen har jeg ogsaa vaeret igennem en masse forskellige programmer.
Det er er meget vigtigt i din forberedelse er at du for alt i verden ikke taber din hurtighed. Derfor skal du eventuelt finde et kuperet landskab hvor du loeber intervaller op og intervaller nedaf ogsaa. Dette holder dine laegmuskeler "lange" og det er temmelig vigtigt i badminton.
Vedr formen saa skal du eventuelt overveje cyling i stedet for, da du her baade kommer i form og samtidig traener dine laar og holder dine knae mest mulig smidige.
Det var i hvert fald det tip jeg fik for ca 10 aar siden og som jeg benyttede mig af... Og det virkede.
God fornoejelse.
Peter Molin
Dusseldorf, Tyskland