/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Billig renovering af brusekabine?
Fra : Hijklm
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 26-01-16 15:16

Jeg har et badeværelse fra ´80, hvor der er træ på alle vægge - også i brusekabine. Fantastisk løsning....
Der er honningbrune klinker på gulvet.

Jeg har malet alt træet hvidt med oliemaling, men inden for en kortere årrække skal huset nok sælges og som det står nu, så skriger brusekabinen på en prisnedsættelse.

Kan I derfor hjælpe med billige input til (jeg er ikke uddannet handyman) :
- en løsning i forhold til gulvet i brusekabinen (hele gulvet hvis det ikke er for dyrt). Kan man på en eller anden måde f.eks. spartle det jævn og male det? Eller lignende.
- væggene i brusekabinen, findes der en billig løsning hvorved de f.eks. beklædes med fliser?

Det skal være løsninger i den helt billige ende, da det hverken vil tjene sig hjem eller vil kunne betale sig at investere i - for køber vil helt sikker renovere badeværelset alligevel.

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 26-01-16 15:29

hej

blot et forslag

væggene kunne man rive ned i bruse kabinen og sætte vådrums gips op og beklæde det med vinyl
og det kan man faktisk også på gulvet ved og ligge en filt på klinkerne og så spartele så det ikke kan give sig / sprække der bliver selvfølgelig noget med et afløb du skal forhøje men ellers vil jeg mene man sagtens kan

og er en billig løsning lej en ¨svejser¨ til vinyl og det tråd der skal til og føre det sammen med i hjørner

vinyl http://gulvlageret.dk/vinylgulv-50/vinyl-til-vaadrum-178/ blot et forslag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-01-16 17:19

http://www.kandu.dk/Spg173224.aspx

Hvis du ikke selv ved, hvordan et vådrum skal istandssættes, så få en med kendskab til at råde dig.

Hvis du "pynter" på det nuværende badeværelse uden at gå helt i bund, så kan

det komme til at koste dig "kassen" , når det skal sælges/bliver solgt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-16 10:09

Citat
beklæde det med vinyl

Jeg eksperimenter lidt med dette for tiden:
http://koiimport.dk/category/flydende-folie-til-stoebte-bassiner-23/

Ved ikke om dette virker/ eller ser pænt ud:
http://www.ardex.dk/produkter/vaadrumsmembraner.htm?product=ardex_p_2_d&key=49

Kommentar
Fra : Hijklm

Dato : 27-01-16 11:13

Tak for input!
Det der flydende folie ser da spændende ud. Umiddelbart kunne det måske godt være en billig løsning at overmale alle klinker (særlig de slidte klinker) i kabinen med dét - så var det ensartet og stadig tæt. Plus måske mere rengøringsvenligt?.
Da det jo netop er klinker og ikke et helt plant underlag, vil malingen så skjule klinkerne eller skal der spartles først for at jævne det ud?

Kommentar
Fra : Hijklm

Dato : 27-01-16 11:15

Spiren:
Hvad tror du en sådan løsning på væggene vil koste for en brusekabine på nogle få kvadratmeter?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-01-16 12:33

Der er ingen lette eller billige løsninger for en brusekabine:

https://www.bolius.dk/love-og-regler-om-badevaerelser-17976/

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 27-01-16 14:02

hej

omkring 5000-8000 ikke mere end det ihvertfald

hvis du er gør det selv mand så kan du også holde dig under 5000

mvh

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-01-16 14:23

Hvis boligen står for et kommende salg er eventuelle skjulte fugtskader et større problem, så undskyld at jeg skriver "sminke".

Kommentar
Fra : katekismus