/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Declare drillerier?
Fra : stk
Vist : 576 gange
200 point
Dato : 23-06-03 11:48

Hej.

Jeg har en ActiveX dll, RequestHandler.dll, med en StateHandler klasse. I StateHandler klassen er der en Public Function SetState (...) As Integer.
I en anden ActiveX dll har jeg prøvet med følgende Declare:
Declare Function SetState Lib "C:\...\RequestHandler.dll" (...) As Integer
Men det giver en fejl: Can't find DLL entry point SetState in C:\...
Hvad gør jeg forkert?

c",)
Stefan

Accepteret svar
Fra : Xevior

Modtaget 200 point
Dato : 28-08-03 17:07

Hej Stefan.

Jeg ved ikke om du har fundet ud af det.. Men øh, det du gør med "Declare", bruges kun til declare af API kald til windows DLL'... Hvis det er en ActiveX dll, kan du jo blot sætte en reference til i dit projekt, og derefter erklære din instans af klassen...

Du skriver ikke hvilket sprog du bruger ??? Det ligner lidt VB 6?? Hvis du ikke vil sætte referencer, bruger du funktionen "CreateObject(...)", og latebinder dine objekter. Du kan så når dine funktioner ved at "dotte" dig ind på dit latebound objekt Feks

<---

dim x as object
set x = createobject("RequestHandler.StateHandler") 'Bytnavnene ud med de korrekt
call x.setstate(5)

--->

Håber det kan være til hjælp

/Xevior

Godkendelse af svar
Fra : stk

Dato : 29-08-03 08:11

Jeg ved ikke om du har fundet ud af det.. Men øh, det du gør med "Declare", bruges kun til declare af API kald til windows DLL'...
Så lærte jeg også noget i dag

Du skriver ikke hvilket sprog du bruger ??? Det ligner lidt VB 6?? Hvis du ikke vil sætte referencer, bruger du funktionen "CreateObject(...)", og latebinder dine objekter. Du kan så når dine funktioner ved at "dotte" dig ind på dit latebound objekt Feks
Så har jeg lært to ting idag
Referncerne driller mig lidt en gang imellem, så jeg vil lige prøve den her metode.

Stefan