/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Grafikkort
Fra : Lionje
Vist : 331 gange
100 point
Dato : 23-01-16 14:33

Jeg har anskaffet en stor 27" Samsung monitor, som jeg har forbundet med det medfølgende HDMI kabel til det eksisterende grafikkort, som er GeForce 8500 GT.
Jeg har installeret den medfølgende driver og programmet "Easy Setting Box", som skal styre indstillinger af skærmen.
Skærmen virker perfekt men når jeg prøver at aktivere programmet fra ikonet på skærmen sker der intet. (der burde ifølge vejledningen komme et indstillingsvindue frem på skærmen) Der er heller ingen lyd, men måske er det fordi jeg ikke kan indstille fra Setting Box.
Kan det være grafikkortet, der ikke understøtter skærmen? og hvilket grafikkort skal jeg i givet fald vælge?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-01-16 19:39

Citat
Skærmen virker perfekt men når jeg prøver at aktivere programmet fra ikonet på skærmen sker der intet.

Hvad mener du med aktivere./ INSTALLERE eller Aktivere over nettet?
Selve kortets software ligger i START og derfra kan du indstille skærmen.

Citat
Der er heller ingen lyd, men måske er det fordi jeg ikke kan indstille fra Setting Box.

Har du prøvet med et par Phone-kabler, mener der kan være problemer med lyd på HDMI ud/indgange - prøv at slut skærmen til Via VGA/andet.

Virker det hvis du ikke bruger ´kortet´ - altså pc´s eget hardware

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 23-01-16 19:43

Citat
har installeret den medfølgende driver og programmet "Easy Setting Box", som skal styre indstillinger af skærmen.

Som skrevet, det ligger i START, ellers brug SØG og Easy Setting Box, så skulle det gerne dukke op.

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 24-01-16 15:50

Med aktivere mener jeg "køre" programmet fra ikonet på skrivebordet. Har også prøvet at køre programmet fra "start. Den kommer med et gult felt, der spørger om programmet må lave ændringer i systemet. Når jeg svarer ja, sker der ikke mere.
Nej det virker heller ikke med lyden, hvis jeg bruger kortet.
I vejledningen står der, at der kan være problemer med visse grafikkort.
Men ellers vil jeg kontakte Samsung i morgen og spørge om lydkortet er ok til denne skærm.

Godkendelse af svar
Fra : Lionje

Dato : 25-01-16 14:54

Tak for svaret mig-selv.
Nu virker det. Tænd/sluk knappen styrer det hele ved at vippe den.