/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Papirer ved køb af bil...
Fra : Rustica.dk
Vist : 328 gange
200 point
Dato : 14-01-16 10:10

Hej Kan´du-er.

Jeg vil lige høre hvordan jeg stiller mig pt.

Jeg har Kikket på en bil, jeg har skrevet under på at jeg vil købe den.
Han har også fået den hjem, og de vil til at klargøre den. (Træk/undervognsbehandling mv.)

Spørgsmålet er nu om jeg har mulighed for at annullere handlen, og om det vil koste noget at gøre dette..
(Det er grundet, at jeg føler de var SÅ flinke inden handlen, men nu er det desværre vent helt om, jeg føler mig ikke særlig godt behandlet, og gider ikke købe en bil hos dem så...)

På forhånd tak.
/R

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 14-01-16 10:28

Skynd dig at snakke med FDM.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-01-16 10:32

Citat
de var SÅ flinke inden handlen
Gad vide hvad grunden er til at de sure.
Bilen bliver hverken bedre eller værre af den grund..

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-01-16 10:32

Du vil skulle betale for du ikke afholder aftale.

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 14-01-16 11:07

Tak for svaret Eyvind. & jer andres svar.

Det var nok også som jeg regnede med og det er klart en fin bil, stadig.
Jeg vælger self. bare at få service andet steds

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-01-16 11:14

En slutseddel, er et juridisk dokument. Kan kun ophøre ved gensidig aftale eller ved en dom. En forhandler vil givet vis stille krav om en sum penge for, at handlen/slutsedlen annuleres.

Civilt søgsmål kan - hvis sagen vindes ophæve handlen/slutsedlen, men dette kræver, at det helt klart kan bevises, at aftalen var ugyldig, fx i form af bilen har kørt flere km end oplyst, at det er en forkert årgang, manglende udstyr mv.

Dine muligheder er således meget begrænset. Det kan selvfølgelig være lige meget nu, men næste gang, så undersøg forholdene omkring forhandleren INDEN UNDERSKRIFTEN på slutsedlen!

Dine følelse efter handlen kan jo heldigvis vise sig at være ubegrundet, så prøv at se det positive - indtil der opstår problemer - du kan ikke forebygge dem nu!

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 14-01-16 13:50

Det er helt klart god vejledning alka.

Og jeg skal da nok blive glad for bilen, som jo er det mest vigtige.

Jeg var nu også mest nysgerrige på hvordan jeg stod...

Jeg er rigtig glad for svarende..

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 14-01-16 16:56

det er vel ikke her du har handlet http://www.jensensbike-cars.dk/ for det er den største svindler nord for alperne