/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Lejebil Barcelona
Fra : mubbur
Vist : 320 gange
100 point
Dato : 11-01-16 09:27

Hej vi skal til Barcelona, og har tækt at vi skulle leje en bil der, bliver der 21 dage, og ser at jeg kan få en bil der for ca 1800 kr , med 250 km fri hver dag, det er nok for os, bilen er en Dacia Lodgy 52 pers,men det firma som jeg kan se den på heder Easy Terr car rental,så står det udlejningsfirma: INTERRENT, er der nogen her som kender dette firma, og er det ok, så er det lige dette jeg ser der også, det er mange penge , man skal få spærret på sit kort, og om det bliver noget problem at få det frigivet igen, håber nogen her kender dette firma
Billejen inkluderer:
* Gældende lokal moms i overensstemmelse med sats, der er i kraft.
* Ansvarsforsikring for skader på personer eller ting uden for udlejningsbilen.
* Billejen inkluderer skadesforsikring (CDW) og tyveriforsikring for udlejningsbilen med en selvrisiko på ca. EUR 1,815.00.
* Tilbagebetaling af selvrisikoen . Udlejningskontoret vil blokere et beløb svarende til (minimum) bilens selvrisiko på førerens kreditkort. Se fuld forklaring under "Tilbetaling af

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-01-16 10:00

Prøv som alternativ at se på Holliday. De er også agenter som formidler leje via andre.
http://www.holidayautos.com/da/

Hvis i skal være i Barcelona bycenter , vil i ikke have andet end besvær med en bil. det er svært at komme rundt i den tætte trafik og parkering er både svært og dyrt. Der er et fint tog,metro og bussystem.
Hvis i skal bo i omegnen og bruge den til udflugter kan det være helt fint.
Det er helt almindeligt at biludlejere reservere et beløb på kreditkortet. Det er ikke betaling, kun reservering. det er deres måde at sikre at folk ikke løber fra en skade, parkeringsafgift eller andet.
!800 Euro som selvrisiko er ikke usædvanligt. Den kan man også forsikre sig fra.

I Barcelona skal man passe meget på sine ting. De er meste i tricktyveri og lommetyveri.

21 dage i Barcelona er vel lige i overkanten , hvis man ikke er fodboldgal.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-01-16 11:09

Bilforsikringen ser rimelig ud, nogle selskaber har slet ingen forsikring indbygget i billejen og det kan blive pokkers dyrt, det er set ved pakkerejser hvor der ikke står noget om det på bureauets hjemmeside, blot at lejen "følger destinationens lokale regler".

Jeg har tit lejet bil hos Hertz i Irland hvor den indbyggede forsikring dækker 10.000 dkk, jeg har så haft is i maven og ikke tegnet ekstra som dækker totalskade. Men da jeg sidste gang afleverede i Dublin kørte en anden lejer ind på pladsen, fronten lignede noget der kostede over 10.000 og føreren var lige så kvæstet da han talte med personalet.

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 11-01-16 15:33

Tak for svar Transor, LuffeA
Ja vi skal ikke være i selve Barrcelona, vi skal være på en Campingplads der, og har tænkt på at bruge bilen til at se lidt omkring der ikke til at køre ind i Barcelona med , det kan ikke svare sig har været der uden bil og det er bedst, så er det nok ok med denne billejer tror jeg og det er også billigt, prisen var 2600, men det kom lige et tilbud der for 1800 kr, så om man betaler lidt extra for en forsikring er det stadig en ok pris syntes jeg
ps dette er campingpladsen vi skal til

http://www.vilanovapark.com/barcelona.php?c=3

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-01-16 02:15

Hvis I har mod på en længere tur , kan jeg foreslå at køre op til Andorra. Turen er gennem et flot landskab. Brug ikke tid på selle byen, men kør en af afstikkerne op ad sidevejene i dalen og retur samme vej eller helt op gennem passet og ind i frankrig, hvor i kan køre gennem tunnelelen tilbage.
Længere nede i frankrig kan i se hulerne ved Niaux med 30.000 år gamle malerier. Husk at tage madkurv med på turen.
Husk også at toldkontrollen tilbage til Spanien er 100%, så nøjes med billig benzin i Andorra og luk øjnene for tobak og spiritus.

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 13-01-16 11:48

Tak for info transom, ja vi skal ikke ind i det store byer, det lyder som en rigtig god tur der, må lige google og se hvad jeg finder der