/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Kongehuset !
Fra : kenwood
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 08-01-16 20:08

Kære Dronning Margrethe, ”vi” vil stadig gerne skilles..!

Vi må først forklare at vi personligt intet har imod dem eller andre medlemmer af Deres familie, Vi tror faktisk De er et ganske ordentlige menneske, men som i ethvert andet forhold må man nogle gange tage det op til revision og overvejelse - for begge parters skyld.

Så uanset hvad Deres familie måtte have betydet for landet, eller have gjort af gode ting i fortiden, føler vi simpelt hen ikke det kan, eller på nogle måde automatisk bør give Dem og Deres familie en så gavmild ordning med tilhørende privilegier, på andre medborgeres regning.

Helt grundlæggende forstår vi simpelt hen ikke hvorfor De som ”leder” af vores ellers ret fornuftigt samfund, stadig selv føler De kan støtte ideen?
Så derfor vil vi gerne tage initiativet til at vi skilles nu!

Men nu da vi har været sammen så længe, vil vi gerne tilbyde Dem at der bliver oprettet en kongehus skat på lige fod med vores kirke skat.

Så kan de borgere og virksomheder der stadig mener det er god forretning for landet, eller som blot gerne vil underholdes med ugentlige rapporter om Deres gøren og laden, helt frivilligt bruge deres tid og penge på det.

Vi så selvfølgelig helst at der ikke var involvering fra statens side, så måske kunne de lave kongehuset om til en organisation eller fond, der kan støttes på lige vilkår med andre.

Eller De kan søge om at blive støttet igennem landsindsamlinger hvis det skulle blive nødvendigt, for at få deres husholdning til at hænge sammen - nu da de reelt er alene på arbejdsmarkedet. (crowdfunding kunne måske også være en mulighed, hvis ideen ellers er god nok)

Så med ønsket om en snarlig lykkelig skilsmisse i 2016, hvor vi får gjort saldoen op en gang for alle, så det er klart for enhver, hvad der er vores og hvad der er "Deres" her i landet, ønskes de et godt nytår.

Mvh
Danmarks borgere

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-01-16 23:33

Citat
Mvh
Danmarks borgere

Mon ikke du blot skulle holde dig til at adressere dine breve med underskriften kenwood

Du taler i hvert fald ikke for min person!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-01-16 23:48

Så skal der også oprettes en fond hvor tilhængere for herboende og kommende indvandrere fra Mellemøsten betaler til, disse koster mange milliarder.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-16 08:08

Kongehuset skal da ikke på finansloven. Heller ikke finansieret af frivillige bidrag om folkekirken. Så hellere privatisere det.

Når vi 'privatisere' kongehuset er jeg bare bange for at effekten bliver NUL. Som alle andre velbeslåede borgere skal kongehuset nok med den rette finansielle rådgivning få fiflet skatten væk i skattely, få tilraget sig div. stats- og EU tilskud og få importeret billig udenlandsk arbejdskraft til driften.

Det bliver næppe noget som kommer det resterende samfund til gode.

Kongehuset er en anakronisme, som jeg helst så afskaffet helt og aldeles. Det er omtrent så interessant som 2 ton vådt bølgepap, en tom tallerken eller som at se maling tørre. Bare meget dyrere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-16 10:03

Kære Henrik
Af:
DU VED, at Ekstra Bladet sætter dig højt. Det har bl.a. resulteret i, at vi har været på barrikaderne for at skabe opbakning til dit helt naturlige krav om at blive tituleret konge.

Derfor blev vi lidt vemodige, da dronningen nytårsaften brutalt og uden varsel erklærede, at nu ville du gå på pension.

Den havde vi ikke set komme – men for os er du stadigvæk konge.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/kaere-henrik/5901393?ref=lokalavisen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-01-16 10:45
Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 09-01-16 11:57

Kære Kenwood!

Hvorfor støder du mig ud som en af "Danmarks borgere".
Jeg er absolut ikke medunderskriver - ergo må jeg jo ikke være borger i dette land!!

Eller har du bare fået storhedsvanvid??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-16 13:58

Ja, bare lad os beholde vort kongehus, skiftende præsidenter bliver bare dyrere.

Men når man går på pension, går man jo også normalt ned i løn, ofte ca. en fjerdedel,
så måske skal Henriks 8 milioner reduceres til to?

Og måske bør en aldrende Margrethe snart overlade tronen til kronprinsen??

Og så kan man diskutere kongehusets skattefrihed, især hvor mange det skal omfatte???

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-01-16 16:20

Søger du hjælp til kommaer, eller hvad er spørgsmålet?

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 09-01-16 17:47

du går bare i gang

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 09-01-16 18:17

prøv at tænk på hvor mange emigranter vi kunne få ind i Danmark for det som kongehuset koster.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-01-16 18:26

Citat
prøv at tænk på hvor mange emigranter vi kunne få ind i Danmark for det som kongehuset koster.

TÅBE

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-01-16 19:16
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-01-16 19:22

Lad dog "kongebarnet"! Jeg strikker gerne nye røde knæstrømper til ham - i bytte for de hvide handsker, som han ikke længere har brug for.
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-01-16 21:32
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-16 22:19

Bortset fra al det ævl, som spørgeren kommer med, er det jo stadig relevant,
om vi fremover skal have et kongehus.

Selv er jeg modstander af at nogen skal være født til noget.

Og når nogen, der kun er halvt så gammel som jeg, synes jeg skal sige De til ham,
står jeg af, og det er hverken dronningen, prins gemalen eller kronprinsen jeg hentyder til.

Vi har gennem tiderne haft flere danske konger med stort behov for kløgtige rådgivere,
nogen vil måske kalde det indavl, men det er vi jo nu i hvert fald forskånet for fremover.

Jeg tror Pingo vil afløse Margrethe, nok som den sidste danske monark,
og det har jeg intet imod, men jeg tror det bliver på helt andre vilkår,
mindre bjørneskindshuer og elefant ordener, hvor mange bjørne og elefanter har vi i Danmark?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-01-16 23:07

Hvis Kongehuset skal afskaffes kræves det en ændring af grundloven. Den tror jeg så ikke lige på.
Men bortset fra det, mener jeg, at Daisy har nået pensionsalderen og burde overlade tronen til Frede & Mary.
Daisy virkede lidt forfjamsket Nytårsaften med mange faletjel og roden rundt i papirerne.
Hun var vel stangvissen..

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-01-16 23:55

Nå nå nå Kaptajn-Tommy. Damen er kun 1/2 år ældre end jeg er, og det går da ganske glimrende stadigvæk - jeg mener for mig, men det er da også 12 år siden jeg gik på pension. Jeg gad nok se dig på den post nytårsaften. Hun havde da ingen nervøse trækninger omkring øjnene i år.

Lad nu lige mit barnebarn promenere med bjørneskindshuen i 2016, inden man skrotter huerne. Faktisk sjovt at sådan en kalot betegnes som hue.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-01-16 23:57

Ps. Skal vi bytte med Merkel?

Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-01-16 00:08

Citat
prøv at tænk på hvor mange emigranter vi kunne få ind i Danmark for det som kongehuset koster.

Hver migrant koster 220.000 om året, så det er ikke mange, desuden kommer halvdelen aldrig i job.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-16 09:14

ingelein -> Hvem vil du have vi skal bytte ud med "Mærkelig"? Lille Lars?
Tjaeh... Det kan vel ikke blive meget ringere af den grund
svendgiversen -> Hvorfor skulle en præsident blive lige så dyrt eller dyrere end Kongehuset? Det er jo bare en titel. Her i landet kalder vi præsidenten for regeringsleder ...eller statsminister. Vi er vist ikke kommet dertil at politikerne tager sig lige så godt betalt for embedet som Kongehuset. Men hvem ved? Måske vi skal vende os til tanken om at politikerne får en meget højere løn for ikke at bestille alverden. De vil helt sikkert ikke stille sig i vejen for et sådant foreslag. Det er mere tvivlsomt om de så også vil arbejde til de når en lige så høj alder som Dronningen?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-01-16 14:45

Hvis vi afskaffer kongehuset, kan vi ikke nøjes med en statsminister, vi må have en præsident.

Historien har vist, at skiftende præsidenter tilraner sig gods og værdier,
til dem selv og deres støtter, noget der sikkert vil overstige Margrethes forbrug?

Jeg taler ikke om unødig stor apanage og skattefrihed til hendes
mere eller mindre nære familie, den må vi først have reduceret...

Og hendes slotte skal vel stadig vedligeholdes??

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-01-16 18:12

Dette spørgsmål bliver vi jo aldrig enige om og én ting er sikkert - vi løser det ikke i dette forum

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-01-16 18:34

Næh, for vi må jo ikke håbe, at det løser sig af sig selv. Hvor mange mennesker er der i grunden plads til i de tomme slotte?
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-01-16 21:40

Nok flere end der er asylansøgere i Danmark,
men ud over Margrethes omsorg,
så de ikke skal sove i telte i frostvejr,

skal de jo også have madrasser og bløde dyner,
og lidt at spise, hvad med lidt billigt svinekød?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-01-16 22:07

Citat
Og hendes slotte skal vel stadig vedligeholdes??

Kongehuset har ingen ejendomme, de tilhører staten.

Men det engelske kongehus ejer en del og også jord.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-16 08:25

svendgiversen ->
Citat
Hvis vi afskaffer kongehuset, kan vi ikke nøjes med en statsminister, vi må have en præsident.

Hvorfor kan vi ikke 'nøjes' med at lade Danmark repræsentere af Statsministeren ved statsbesøg og af Udenrigsministeren ved Internationale begivenheder?

..og dyrt med en Præsident? Ved du hvad Obama får i løn? 2,7 millioner om året! Han repræsenterer mere end 310 millioner Amerikanere, så hvad vil være en rimelig løn for en Dansk Præsident som repræsentere lidt under 6 millioner Danskere?

Kilde: http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE3008318/store-loenstigninger-til-politikerne-er-helt-ude-af-proportioner/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-16 08:39

Det er ingen naturlov at der skal tages penge fra velfærden for at finansiere flygtninge strømmen. Det er ren propaganda. De sidste 15 år er Danmarks rigeste 10% blevet 30% rigere og sidder på 1/3 af alle værdier i Danmark, medens de fattige er blevet 1% fattigere.

Hvorfor bilder man befolkningen ind at pengene kun kan komme eet sted fra: Velfærden?

Rent personligt så jeg helst at vi indførte et totalt indvandringsstop, men det er urealistisk. Til gengæld er ikke et sekund i tvivl om at pengenetil flygtninge kan findes andre steder end hos den økonomisk svageste del af borgerne og i de generelle velfærsdydelser som Hospitaler, Uddannelse, Børne- og Ældrepleje.

Læs en ?Venligboer?'s kommentar til dette:

http://politiken.dk/debat/ECE3007006/er-det-flygtningenes-skyld-at-politikerne-goer-flere-danskere-fattige/

Jeg er IKKE ?Venligboer? men argumenterne er sunde!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-16 08:50

Hvad hvis man nu brugte den indvendige side af hovedet og prøvede at løse flygtningespørgsmålet i Danmark ved at komme med konstruktive løsninger i stedet for at male fanden på vægen?

Vi har f.eks. et problem med arbejdsløshed og løndumpning. Dette skyldes de ca. 130.000 fortrinsvis ufaglærte og håndværkeruddannede Østeuropæere som arbejder i Danmark som arbejdsmænd i byggebranchen. Man kunne jo give disse jobs til indvandrene? Dette vil være en nul-løsning, men bedre end ikke at gøre noget ved problemet. Ingen skal bilde mig ind at en Syrer ikke kan holde på en hammer, en skruetrækker, en skovl eller køre en Bobcat. Sproget kan næppe blive en hindring da de færreste i Danmark arbejdende Polakker, Bulgarer, Rumænere eller Litauere kan tale Dansk heller.

</MOLOKYLE>