/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Læg en DVD ind
Fra : Rytterknaegten
Vist : 525 gange
500 point
Dato : 07-01-16 16:09

Hej

jeg har lavet en halv times dvd om min Far, hvordan får jeg den lettest ind på Computeren.

mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-01-16 16:10

I Stifinder kan du kopiere filen(-erne) ind på din HD.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-16 21:25

Citat
hvordan får jeg den lettest ind på Computeren.

fra hvad til ??

Fra kamera - så burde der være et stik med/ usb og det kan du se i START/COMPUTER (ny enhed eller lignende) - ellers kan du tage kortet ud og sætte i en læser - som kan se´s samme sted som:
I Stifinder kan du kopiere

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-01-16 22:44

Hvis det er fra kamera, så har du jo IKKE lavet en DVD.

Klare spørgsmål giver klare svar!

Uldne ditto giver .....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-01-16 12:20

Læg DVD'en i "skuffen" og kopier til PC

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 10-01-16 09:22

Hvem taler om Kamera??

Jeg har lavet en DVD, og den vil jeg gerne kunne se på Computeren,

mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : pjkandu

Dato : 18-02-16 18:19

til rytterknægten
hent program til pc dvd shrink og brug dette program

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 28-03-16 10:44

dvdén er lavet på arc soft, og skal lägges ind i Windows 10.

Med vänlig hälsning Rytterknägten.

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 28-03-16 10:45

Alka skriver: läg skiven i skuffen og kopier den til dvd, HVORDAN?

Med vänlig hälsning Rytterknaegten.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-16 10:53

Du kan oprette en mappe på din HD, kald den Min Far
Sæt DVD i drev og kopier mapperne AUDIO_TS og VIDEO_TS til din nye mappe
Så er den på PC, højreklik på mappen og vælg afspil med?(den afspiller du har har)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-16 10:53

Det er meget længe siden jeg har arbejdet med programmet Arc Soft, men jeg syntes, at huske noget om at kunne expotere og at den så lægges i en fil der kan flyttes hen til en pc.
Det gratis program "VLC" vil sikkert kunne afspille den.
Men hvor det er bedst at hente programmet VLC ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-16 10:57

Eller konverter den til en mp4 fil med f.eks. Handbrake
http://filehippo.com/download_handbrake/

Så er det kun en enkelt fil der kommer på PC!

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 28-03-16 11:53

Jeg har hentet dvd shrink, lagde dvd skiven i skuffen, og så den, på schrink, der er både audio og viedo, på skiven, OG HVAD SÅ???

Nu vil jeg så gerne have den lagt på PC??

Med vänlig hälsning John

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-16 11:56

Da den kun varer en ½ time kan du lige så godt bruge denne metode!!!

Du kan oprette en mappe på din HD, kald den Min Far
Sæt DVD i drev og åbn Stifinder, kopier mapperne AUDIO_TS og VIDEO_TS til din nye mappe

Så er den på PC, højreklik på mappen og vælg afspil med?(den afspiller du har har)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-16 12:03

Her er en guide til DVD Shrink
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 28-03-16 13:08

Hej Alle,
de 500 Points bliver udlöst når videoen ligger på Computeren, som alle sikkert har forstået, er jeg INGEN örn til Computere.

Venligst John

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-16 17:43

Hvis du stadig ikke kan få video ind på pc efter de tip der er kommet, så skriv i PM!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-16 09:01

Citat
Eller konverter den til en mp4 fil med f.eks. Handbrake
http://filehippo.com/download_handbrake/

Så er det kun en enkelt fil der kommer på PC!

Ville også anbefale programmet - dog kan dvd være delt op i flere afsnit og dem skal man så vælge alle, og så kommer de ud som flere filer - Handbrake kan mig bekendt ikke samle klips til en stor fil.

Ellers findes der programmet formatoz som kan det samme:
http://www.pcfreetime.com/
Der er en simpel menu, hvor der under ROM enhed står DVD til videofil - og så ellers bare klikke sig frem til START - og er man ikke ekspert så bruger man bare de indstillinger der tilbydes.
Og husk at det kan tage sin tid at konvertere en dvd - Handbrake tager omkring 10 minutter på min pc - Formatoz op til en ½ time eller mere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-16 09:11

Og lige en sidste, din dvd kan være beskadiget og derfor umulig at kopiere over på pc:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=cyklisk%20redundanscheck
Programmet DVDFab kan klare problemet, men der kan forekomme diverse fejl på den færdige film - samt i de tilfælde med dårlig dvd, kan det tage særdeles lang tid at kopiere.

Men ellers er det meget simpelt at kopiere en dvd som allerede beskrevet:
Citat
Du kan oprette en mappe på din HD, kald den Min Far
Sæt DVD i drev og åbn Stifinder, kopier mapperne AUDIO_TS og VIDEO_TS til din nye mappe

Problemet kan så være at du ikke kan afspille filerne i mappen og skal til at vælge program til afspilning eller du mangler codecs.
http://www.smplayer.eu/