/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Grå stær operat. m. stor minus i ene øje
Fra : preb1944
Vist : 308 gange
100 point
Dato : 06-01-16 20:18

.Jeg har minus 3.5 og minus 12 på øjnene og har grå stær.En øjenlæge har set mig og vil ikke indstille mig til operation p.g.a. minus 12 på det ene øje.Har set af et hospital har opereret en person med minus 11 og minus 13 med stor succes.Mit spørgsmål er der nogen som ikke har fået operation pga. stort minus på ene øje ? eller kan hjælpe med suppl. oplysninger om emnet, Tak.
Hilsen Preben

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-01-16 20:34

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men min svoger er lige blevet opereret for det samme,
i Skørping syd for Ålborg, hvor de er specialister, prøv at kontakte dem.

Det kan være svært at bedømme styrken af den nye linse,
og den første min svoger fik var ikke helt rigtig i styrke,
men den anden er bedre, og han ser nu næsten normalt.

Med hensyn til så stor et minus i styrke, kan jeg godt forstå en skepsis,
der er jo så tale om en linse, der er ekstrem tykkere ved randen end på midten,
og den er så nok heller ikke let at påføre og sy på?

En operation på det andet øje burde ikke volde problemer.