/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Gilera runner vandpumpe
Fra : thomazo
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 06-01-16 13:22

Hej igen

Håber på lidt hjælp inden jeg kaster mig ud den helt store operation på min Runner LC årgang 2000.

Problemet er, at den drypper vand fra vandpumpen bag variatoren. Ikke meget, men nok til at jeg synes det er træls, og det bliver vel heller ikke bedre
Mit spørgsmål går på om man kan nøjes med at skifte pakdåsen?
Hvis jeg skal have skiftet hele vandpumpen, kan det så lade sig gøre uden at adskille hele motoren?... for det er da noget bøvl

Jeg afmonterede variator, oliepumpe mv i går, men kunne ikke afmontere vand/oliepumpehjulet, så jeg kunne ikke komme helt ind til pakdåsen. Jeg mener ellers at kunne huske fra sidst jeg havde det adskilt, at det nemt kunne trækkes af med fingrene, når oliepumpe, rem mv var afmonteret. Så et par tips til afmontering af vandpumpehjulet vil også være dejligt

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 06-01-16 14:35

hej kig ved 46 sek i video

https://www.youtube.com/watch?v=HuOo0yHLZCk

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 06-01-16 19:37

Hej. Jeg har godt set det og andre klip på nettet, men det hjælper mig ikke rigtigt. Jeg ved godt at man kan skifte pakdåsen når motoren er skilt ad. Men kan ikke rigtig finde noget om hvordan man skifter den uden at skille motoren ad.

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 07-01-16 10:40

hvis du vil skifte hele vand pumpen skal motoren trækkes fra hinanden. et lille aften job :D

selveste vandpumpe hjulet det sorte med møller skal kunne trækkes af når du har løsnet møtrikken/bolten i midten prøv og vrikke med en skruetrækker bag ved kan vare det har rustet sig fast pga den lækkende vand

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 07-01-16 10:50

https://www.youtube.com/watch?v=hg6-7PQni9c

ham her viser faktisk til punkt og prikke hvordan du skal gør dog på italiensk men følg med så kan man se at du skal skille tændings siden af også

den bare et weekend projekt for en som ikk er vandt til det

god arbejds lyst

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 22-01-16 09:24

fik du løst dit problem ?

mvh