/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
koble tv til harddiskoptager
Fra : anne39
Vist : 320 gange
213 point
Dato : 06-01-16 12:11

Har fået nyt tv apparat: Samsung UE55JU7005. Har forbundet det med min harddiskoptager - en lidt ældre Sony model RDR-HXD 870- via HDMI stik. Har søgt de tilgængelige tv kanaler til tv apparatet uden problemer (stofa), men jeg er ikke i stand til at søge de samme kanaler til harddiskoptageren. Jeg er ret sikker på, jeg har tilsluttet tv og harddiskoptager korrekt med hinanden: altså kabel tv antennen til harddiskoptager og herfra videre til tv apparat. Endvidere HDMI kabel fra tv til optager. Når jeg søger kanaler får jeg meldingen, at der ikke er nogen kanaler tilgængelige. Jeg er fint i stand til at se de optagelser, jeg i forvejen har liggende på harddisken. På harddisken er der tilslutningsmulighed for såvel analoge som digitale signaler og jeg har naturligvis anvendt sidstnævnte, da Stofa fra 7. januar 2016 udelukkende sender digitale kanaler. Hvis nogle har forslag til løsninger, vil jeg blive glad og gerne i "gammelmandssprog", da jeg er fyldt 80 år.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 06-01-16 12:50

Mange TV-kanaler sender idag med mpeg4, og det format kan jeg ikke finde i specifikationerne til din harddiskoptager. Du bliver sikker nød til at finde en TV-boks som understøtter mpeg4 for at kunne bruge din harddiskoptager til alle kanaler.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 06-01-16 17:03

køb en usb hardisk og til slut den usb stikket i dit fjernsyn og send harddisk optageren på pension
det andet får su ikke til at fungere ligeså godt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-01-16 08:20

Du skal tage din fjernbetjeninge (den lille) og trykke på øverste venstre knap source og så der vælge den HDMI indgang som hd optager er tilsluttet.
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-01-16 08:25

Svaret er at de nok ikke søger på samme netværks ID nummer.
https://stofa.dk/kundeservice/guide-til-kanalsoegning
Spring lige over sidste indlæg