/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Adgangskode til ZyXEL Router
Fra : cccf
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 04-01-16 11:50

De skriver jeg skal taste IP adresse:
http://192.168.1.1/ og så skulle der komme en side med min router hvor jeg skal taste pasWord 1234. men den side kan jeg ikke finde. ?
Kan I hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-01-16 12:01

Hvilken model er det? Og hvordan er du forbundet med den? Trådløst eller med kabel.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 04-01-16 12:13

ZyXEL NBG6515 AC750.
den er koblet på trådløs.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-01-16 12:26

Så prøv med kabel, det trådløse skal sikkert lige konfigureres først. De Zyxelroutere jeg har haft kommer med et stort loginbillede hvor der ikke er nogen tvivl.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-01-16 12:28

Prøv http://192.168.0.1/

bruger:admin
passw: 1234

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 04-01-16 12:29

Jamen hvis jeg sætter den på kabel altså direkte tilslutning på pc.
Så kan jeg jo ikke komme ind på nettet da den beder om en kode som jeg ikke har. ?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-01-16 12:46

Øøøhhhh, er det ikke bare brugernavn "admin" og password "1234"???

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 04-01-16 12:48

Ok jeg prøverlidt senere.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 04-01-16 16:27

Når jeg går på min IPAD ligger den der som :
ZyXELA509C8
og
ZyXela509C9.speed.
de spørger begge om en adgangskode som jeg ikke kan finde.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-01-16 16:37

Nu spørger muligvis dumt, men jeg kender slet ikke IPAD. Har du forbundet din IPAD til din router via kabel? Hvis du forsøger at tilslutte via trådløst så er det helt korrekt. Du skal indtaste et password som du selv angiver i de trådløse indstillinger i routeren. Der er reelt tale om krypteringsnøglen.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 04-01-16 16:41

Ja min IPAD er trådløs.
Men hvordan finder jeg den nøgle.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-01-16 16:50

Du skal tilslutte din router til en pc med et netværkskabel. logge ind med "admin" og "1234" og gå ind i indstillingerne for trådløst. Der finder du det.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 04-01-16 16:55

Det vil sige i første omgang skal jeg slet ikke på nettet.?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-01-16 17:03

Prøv om du kan finde koden i bunden af routeren, jeg kommer i tanke om at det ihvertfald er tilfældet med TDC's routere.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 04-01-16 17:21

Nu er jeg på med kabel og er gået i indstillinger, Netværk og internet.
Under WI FI finder jeg mine wifi jeg har min Tele nor og så den nye ZYCEL.
Når jeg så trykker på den skriver den indtast sikkerhedsnøglen til netværk.
Og der skriver den fejl på admin1234. .? Så det er altså ikke den kode den beder om.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-01-16 17:44

Citat
Nu er jeg på med kabel og er gået i indstillinger, Netværk og internet.
Under WI FI finder jeg mine wifi jeg har min Tele nor og så den nye ZYCEL.
Når jeg så trykker på den skriver den indtast sikkerhedsnøglen til netværk.
Og der skriver den fejl på admin1234. .? Så det er altså ikke den kode den beder om.

Du misforstår.

Citat
Nu er jeg på med kabel

Dette er rigtigt, resten er forkert.

Når du er på med kabel skal du åbne hjemmesiden http://192.168.1.1/ og DER skal du bruge admin og 1234
på den hjemmeside skal du finde wifi-indstillinger og lave en kode til dit trådløse net.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 04-01-16 17:46

Ok jeg prøver i morgen da jeg skal på arbejde nu.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-01-16 17:48

Lige et øjeblik, du er helt galt på den. Du skal starte din browser, (Internet Explore, Firefox, Google Crome, el.l.) og i adresselinien skrive http://192.168.1.1 og bruge "admin" som brugernavn og "1234" som password. Og det er her du skal ind og se i de trådløse indstillinger.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-01-16 18:19

Nu kan jeg forstå at du ikke er helt hjemme i hvordan tingene hænger sammen. Men din Zyxel-router har en indbygget webserver som du skal logge på med en browser for at du kan sætte den op til det du skal bruge for at kunne få glæde af den. Langt det meste er ikke noget som du behøver at pille ved, men sådan noget som passwordet, eller krypteringsnøglen til dit trådløse netværk undgår man ikke. Der står sikkert noget kryptisk i forvejen hvis ikke at de blot har lagt en standardnøgle. Under alle omstændigheder så har du mulighed for at rette det til noget du synes bedre om.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-01-16 08:18

Når jeg i adresselinien skriver HTTP://192.168.1.1.
Så kommer der en masse forskellige hjemmesider frem med hjælp til opsætninger .
Der kommer ikke det billede som der står i vejledningen.
Efter vejledningen skulle der fremkomme et billede af Zyxel routeren NBG6515 hvor jeg skal taste password 1234. Og derefter skulle der komme et nyt billede til opsætning.

jeg har en router fra Tele nor som er forbundet via telefonstik på bagsiden af den har jeg sat kabel som jeg har forbundet til Zyxel routeren der har jeg igen forbundet til min PC. Og når jeg går ind på PC kan jeg se at begge routere ligger der. Men det er kun på Telenor routeren jeg kan komme på nettet med da Zyxel routeren beder om en kode jeg ikke har.
Det var en lang smøre. Men sådan hænger mit problem sammen.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-01-16 08:51

Nu er jeg kommet ind.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-01-16 10:36

Kan jeg nu tilslutte modemmet til en anden PC. Som befinder sig et andet sted, og bruge det nye password.
Eller skal den opsættes på ny. .?

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-16 10:51

Hvis dit modem skal bruges sammen med din router så skal modemet tilsluttes din routers WAN-port. Medmindre at dit modem i virkeligheden er en router eller at du har en aftale om mere end een global IP-adresse (Yousee tilbyder noget sådant til private, ellers skal man være erhvervskunde) så skal alt sluttes til routeren, enten trådløst eller via de fire LAN-porte bagpå.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 30-01-16 09:19

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.