/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Stormskadet drivhus - genbrug?
Fra : torben7913
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 03-01-16 15:14

Hej.
Jeg har mistet mit drivhus efter stormen Gorm. Se her:

http://peecee.dk/upload/view/455790

Det er jeg træt af, men jeg regner med at mit forsikringsselskab betaler for opsætning af et nyt.
Jeg skal så selv fjerne det gamle drivhus, men så tænker jeg, kan man ikke bruge noget af det gamle drivhus i det nye, som skal være magen til det der nu er faldet sammen.
Er der nogen som har haft en god ide til genbrug? Måske til forstærkning af det nye eller til hylder i det nye eller andet. De ikke ødelagte vinduer gemmer jeg.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-01-16 15:21

Der er vel altid en selvrisiko, og har du checket i dine forsikringsbetingelser, at drivhuset er omfattet?

Kommentar
Fra : torben7913

Dato : 03-01-16 16:21

Jeg har faktisk ingen selvrisiko , men så er prisen selvfølgelig også højere, mit forsikringsselskab betalte uden videre for det drivhus jeg fik efter stormen Bodil, så det gør de nok også denne gang, drivhuset er godkendt til storm af de tyske myndigheder, men denne gang kom der vindstød af orkanstyrke og det kunne drivhuset ikke holde til.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 03-01-16 17:54

Får du et nyt er det jo komplet, ingen firmaer vil adskille et samlesæt til renovering.

At rette bukkede aluprofiler ud vil aldrig gå godt, så i bedste fald kan du bruge de lige overlevende til en tilbygning eller mistbænke.
Hylder, vinduesåbnere og vandingsanlæg er næsten altid ekstra tilbehør så det sparer du jo.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-01-16 18:07

I venter månederne hvor der normal kommer storme er der flere ting man kan gøre

Evt fjerne taget
Sikre vinduerne med industifilm elign træplader

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-01-16 18:23

Forsikringsselskabet overtager sandsynligvis resterne af dit gamle drivhus. Dette gælder f.eks også for stjåle cykler som forsikringsselskabet herefter betaler for - og får den gamle, hvis den bliver fundet igen.

Kommentar
Fra : torben7913

Dato : 03-01-16 22:51

Forsikringsselskbet vil ikke have et ødelagt drivhus, det skal bare på lossepladsen,men jeg tænker om der er andre der har stået med så meget alluminium, og så har fået noget godt ud af det, det er det jeg efterlyser.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-01-16 07:01

V har valgt at bruge (genbruge skuerne samt nogle af stiverne og sat ekstra stiver på / tilpasse til mindre kryds.

Problemet når der er en storm er at der smadrer/ eller ryger en rude ud så virker hullet som en pose/fladskærm

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-01-16 10:14

Vi har et 9,9 m2 Juliana drivhus. Det blev stormskadet for nogle år siden. Første gang forsvandt den ene dør - hvorhen vides ikke, den anden dør + et par "vinduer" (polycarbonat) blæste ligeledes ud.

Efterfølgende har jeg mod vest og syd opsat de billige læhegn i trykimprægneret 180x140 cm til 70 kr. stk. monteret på rør der er banket ned i jorden. Vinden bremses, men hindres ikke af de vandretgående lameller.

Jeg har langs med drivhuset, på indvendig side skruet en lægte fast i begge ender af drivhuset, samt en skrue med rustfri skive med gummi gennem de skrå vinduer.

Dette har stabiliseret drivhuset, så vi ikke har haft problemer siden, uagtet, vi har haft MEGET kraftige vinde og vindstød.

Kommentar
Fra : torben7913

Dato : 04-01-16 10:55

Hej alka.
Det lyder interessant hvad du skriver, men jeg forstår ikke det med de skrå vinduer og den rustfri skive, er det vinduerne i taget, du skriver om? Og hvordan er det så du har brugt skruerne, er det kun en skrue eller mange du har brugt på alle glaslister i taget, eller hvordan?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-01-16 15:42

Citat
men jeg forstår ikke det med de skrå vinduer og den rustfri skive

I forbindelse med aluminium skal man undgå direkte kontakt med skruer af stål, altså kun med en tynd galvanisering.
Det er ren fysik, ved den mindste fugt vil der ske en galvanisk proces som lynhurtigt tærer på delene

Godkendelse af svar
Fra : torben7913

Dato : 10-01-16 22:05

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-01-16 05:32

Selv tak