/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Medicin.
Fra : sigfrid
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 31-12-15 09:52

Nogen der har erfaring med Sileo til mundhule.
V. H Sigfrid.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-12-15 10:12
Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 31-12-15 10:28

Den har jeg læst mig-selv, men ville godt høre om der er nogen der har lidt erfaring med den.

Kommentar
Fra : voo

Dato : 31-12-15 13:35

Kender en der har prøvet det de sidste par dage med god virkning

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-12-15 14:47

Jeg har kun erfaring med at trække gardinerne for, og skrue op for musikken og håbe på det bedste, men måske noget her
http://dyrehospitaletrh.dk/DK.aspx?accb0da0bb1511df851a0800200c9a67=1&newsid=2085

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 31-12-15 16:31

Jeg bruger Bach's nødhjælpsmedicin.

Min hund har fået 4 dråber i vandskålen den sidste uges tid, i løbet af aftenen bliver der sikkert behov for, at lade hende slikke nogle dråber fra min hånd.

Ganske uskadeligt og ingen bivirkninger.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-12-15 22:20

Min hund er "heldigvis" blevet døv af alder...
Så hun sover bare.

Kan man ikke stoppe vat i ørerne? Altså på hunden?
Jeg har hørt om nogen, der har prøvet med succes.. Men hunden skal nok ikke være alt for bange på forhånd..

Jeg sover selv med ørepropper i aften...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 31-12-15 22:30

Citat
Min hund er "heldigvis" blevet døv af alder...

For mange år siden havde jeg en dværgpinscher, hun gøede noget så forfærdeligt når der blev skudt fyrværkeri af, så hun var hæs flere dage efter. Men da hun blev ældre kneb det med hørelsen, og så gøede hun kun hvis hun kunne se det ud af vinduerne, så da kunne jeg bare trække gardinerne for.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 01-01-16 09:33

Måske ikke forklaret mig rigtigt, jeg har forsøgt mig med alt muligt men de sidste par år har hunden fået medicin fra dyr læger så er den rimeligt dopet, måske var sileodog bedre til hunden.
Jeg syntes jeg har prøvet det meste natur medicin uden virkning.
Godt nyt år. V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-01-16 10:22

Citat
Jeg syntes jeg har prøvet det meste natur medicin uden virkning.

Må jeg spørge, om du har prøvet nødhjælpsremediet fra Bach?

https://www.matas.dk/bach-rescue

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 01-01-16 10:33

Det har jeg Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-01-16 10:42

Må jeg så spørge hvordan du brugte det?

I år har jeg givet min hund 4 dråber nødhjælp i vandskålen hver dag i en uges tid, og jeg var forberedt på, at det kunne blive nødvendigt, at lade hende slikke nogle dråber direkte af min hånd nytårsaften, men det blev ikke nødvendigt.
I løbet af dagen skældte hun lidt ud når der blev skudt, men ikke så vildt som hun før har gjort, og om aftenen kunne jeg da godt mærke på hende, at hun ikke var helt tryg ved det, og da det var værst sad hun på mit skød og puttede, men meget af aftenen lå hun roligt på sofaen mens vi andre sad ved spisebordet.

Hvordan reagerer din hund når der skydes af?

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 01-01-16 14:12

Den går total i panik, har brugt Bach-rescue, baldrian dråber, adaptil halsbånd, adaptil til strømstik,
derfor blevet enig med dyr læger at bruge medicin, men havde ikke hørt om sileodog før så måske er det bedre for helbredet, derfor spørger jeg.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-01-16 15:13

M.h.t. Bach-rescue, så tror jeg virkningen bliver bedre hvis man starter med det i god tid, måske i starten af december, eller ihvertfald 1 uge før nytårsaften. I tilfælde af, at du stadig har flasken, og vil prøve igen. Ellers kan jeg lave en flaske til dig.

På det seneste har jeg hørt/læst om flere, der giver deres hund modermælks-erstatning (til menneskebørn) fordi der er noget beroligende i. Det hedder vist noget med "Nan".

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-01-16 08:41

Hej Sigfred og godt nytår !

Selvom nytårsaften er forbi for 15/16, kan man jo godt give sin mening til kende til senere brug !

Spar dine spareskillinger ved ikke at købe alt det "alternative", som i bedste fald ikke er skadelig for din hund ! Efter min mening mangler der totalt dokumentation for virkninger, ejheller bivirkninger ved brug af diverse medikamenter - og det er nok for mig til ikke at bruge skidtet !!

Du kan være evigt forvisset for, at den "kemiske" medicin din dyrlæge anvender, er afprøvet og fundet velegnet til de specifikke problemer, der er forbundet med en nytårsaften - så stol du trygt på din dyrlæge ! (Til infor er jeg ikke selv dyrlæge, men har gennem et langt "hundeliv" desværre set og hørt mange grimme historier omkring brug af såkaldt alternativ medicin)
Hvis jeg en sjælden gang får hovedpine, tager jeg et par Panodiler og så bliver jeg hjulpet med smerten (ivørigt tåler hunde ikke paraceramol, som er grundbestanddelen i f,eks. Panodil)

Så Sigfrid - den ene gang om året med lidt bedøvende medicin, er ikke, efter min mening, noget problem, men et hjælpemiddel til at komme igennem en forfærdelig aften, hvis man er hund og er angst for alt knalleriet

ØV4

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 02-01-16 15:28

Jeg tror du har ret øjenvidnet4, det er derfor jeg spørge til sileodog det er på recept, så måske havde nogen prøvet det. Jeg kom rimeligt igennem aftenen med dyrelæge medicin.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-16 15:59

Hej sigfrid.

Jeg glemte at fortælle at jeg ikke kender Sileo, men efter at have læst om det, er jeg slet ikke i tvivl om valget af de kendte sløvende midler kontra Sileo.
Ret forståeligt, at Sileo er receptpligtigt !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-01-16 16:19

Hvis man tidligere har fodret sin hund med vindruer (som har en skadelig effekt på hundes nyrer), så vil jeg mene, at man bør undlade, at give hunden Sileo.

Kommentar
Fra : ingerd

Dato : 02-01-16 17:25

Min hund Mini, var rædselsslagen for alt der sagde bang. Da Mini var 6 år blev hun healet af en menneskehealer. en fantastisk forandring, nu kunne bussen prutte uden hun blev bange, denne ene behandling holdt livet ud, hun blev aflivet som 13 årig.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-01-16 20:10

Citat
Min hund Mini, var rædselsslagen for alt der sagde bang. Da Mini var 6 år blev hun healet af en menneskehealer. en fantastisk forandring, nu kunne bussen prutte uden hun blev bange, denne ene behandling holdt livet ud, hun blev aflivet som 13 årig.

Min holdning til alternative metoder er, at man må gerne være skeptisk, men man behøver jo ikke, at være afvisende.

Problemet med det alternative område er, at mange giver sig ud for, at kunne noget som de alligevel ikke kan.

Men sådan synes jeg nu også det kan være med de almindelige læger.
Og når jeg hører andre fortælle om deres erfaringer med tandlæger , så er jeg heller ikke just imponeret.

Jeg har selv prøvet en del alternative ting, både på mig selv, mine børn, og de dyr vi har haft gennem tiden, ofte har der været tale om ting, hvor om jeg kan sige, at "måske hjælper det, men det skader ihvertfald ikke".

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 05-01-16 16:40

Tak for svaret Øjenvidnet4.
Også alle jer andre der har svaret, der er åbenbart ikke rigtigt nogen der har erfaring med sileodog så jeg kører nok med det afprøvede produkt
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-01-16 18:46

Der findes flere hundefora på nettet, der finder du måske bedre nogen, som har erfaringer med produktet.

hunde-forum.dk
hundegalleri.dk

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-01-16 06:51

Hej Sigfrid.

Mange tak for tilliden. Jeg ville også benytte mig af gammelkendte metoder/produkter, hvis mine hunde havde problemer. Det har de heldigvis ikke, gudskelov - det er jo jagthunde jeg beskæftiger mig med, men disse kan også have problemer !

De bedste hilsner for et godt nyt år.

ØV4