/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Uforsvarlig postkasse
Fra : webgun
Vist : 338 gange
100 point
Dato : 28-12-15 21:57

Jeg stillede tidligere et spørgsmål om hvordan man åbnede postkassen uden nøgler, da jeg havede mistet dem. Alt mit værktøj er i udlandet så var lidt fucked. Nå men jeg åbnede faktisk postkassen helt uden brug af værktøj, kun med fingrene. Det tog ca 20sek. Man kan ikke se på postkassen at den har været brudt op. Det er boligselskabet som netop har sat nye postkasser op, men jeg må jo erkende at de er af en utrolig dårlig kvalitet. Man hørere jo så meget om tyveri fra postkasser, identitet tyveri,osv. Nu har jeg lige boet 9år i udlandet og der er man lidt mere obs på den slags. Er det en joke med lås og nøgler på postkassen når den er lavet af sølvpapir eller er det bare sådan. Over dog at klage til boligselskabet. Hva syntes i ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-12-15 22:09

Ja, klag til boligselskabet.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 29-12-15 00:12

Ekko!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-12-15 00:14

Det er fuldstændig rigtigt, at de ofte er lavet af "papir", og at man kan tømme postkassen med eller uden nøgle, uden at det kan ses.
Er postkassen af kraftigere kvalitet, ja så fremstiller man blot en lang pincet og fisker!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-16 21:50

Lige meget hvad postkassen er lavet af ...om så det er bølgepap, flamingoplade eller silkepapir, er det forbudt at opbryde eller åbne denne. Medmindre det er ens egen ..naturligvis.

Det er brud på såvel ejendomsretten som brevhemmeligheden.

Så om den er aflåst eller ej? Om den er lavet af armeret beton eller pladestål?

Er i denne forbindelse fuldstændigt ligegyldigt.

Du må jo heller ikke forsyne dig med frugt og grønt foran Supermarkedes eller grønthandlerens salgsudstilling ...selvom denne hverken er afspærret eller aflåst!

</TIDLIGERE postbud>