/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Retro sengetøj
Fra : johannah01
Vist : 290 gange
50 point
Dato : 26-12-15 14:41

Hej, og glædelig jul!
Mon nogle kan huske dette søde stof/sengetøj? Jeg har ledt efter stoffet i metermål, men uden held. Man kunne få det for ca 5-10 år siden i 'genoptryk'. Det er det blåstribede, jeg leder efter, men gerne i andre farver også - grøn eller lyserød.

http://www.guloggratis.dk/inde/anden-indretning/andet/annonce/billeder/30753953-retro-dynebetraek

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 26-12-15 19:16

Har du kigget på IKEA's side?

De har tit sådan noget 'gammeldags' almue stof!

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 27-12-15 09:15

Prøv evt. Hos stof 2000, hvor store stykker skal du bruge ?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-12-15 11:34

Så vidt jeg husker er det ikke trykt stof, men gennemvævet bomuldsstof, hvis jeg ikke husker forkert, stammede det dengang fra Grenå væveri.
ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-12-15 11:36

Jeg turde ikke skrive Grenaa dampvæveri, men her er en video
https://m.youtube.com/watch?v=wJDXBHnwaqU

Kommentar
Fra : johannah01

Dato : 27-12-15 12:41

Tak for alle svarene!
Jeg har kigget i både Ikea og Stof 2000, men uden held.

Hvor er det sjovt, at det blev produceret af Grenå Dampvæveri! Jeg er født og opvokset i Grenå, og min onkel var direktør der i nogle år. Måske kan jeg spørge ham.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-12-15 15:14

Fint og ret sjovt! Når jeg ikke turde skrive Grenå Dampvæveri, troede jeg at jeg havde forvekslet det med Grenå Dampvaskeri. jeg husker godt det mønster, måske kan du være heldig i en genbrugsbutik.
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-12-15 16:43

Prøv at forhøre dig her: http://historicum.eu/8-stof-

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-12-15 17:17
Kommentar
Fra : johannah01

Dato : 09-01-16 14:18

Hej alle,
Tusind tak for jeres svar!
Katekismus, det er nogle super gode sider, du henviser til. Jeg vil helt sikkert prøve at kontakte historicum!