/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Brugt brændeovn
Fra : mig-selv
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 20-12-15 23:50

REGLER TAK

Min lokale ´fejer´ sagde at jeg kunne skifte som det passede mig = bare ovnen stadig var i salg/ på markedet - og ellers normalt godkendelse af opstillingen af samme/fejer..

Men når man så læser andre steder - hvad jeg har, så dukker der helt andre regler osv op - skal jeg tro på ´fejer´ der trods alt skal godkende det endelige resultat - eller reglerne.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-12-15 00:50

Det lyder som en lidt liberal fortolkning af reglerne. Almindeligvis skal det være en godkendt ovn ved nyinstallation, men skorstensfejeren mener vel, at de ovne, der er i handelen er godkendte. Han tror kun godt om sælgere!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-12-15 05:27

Og så går det NED af bakke- min ´fejer´ så en meget lille smule sod OG en vandråbe efter en storm - og ellers en MEGET effektiv ovn ? / men en meget? gammel ditto = ikke at forveksle med O.V.N

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-12-15 09:12

De nye krav er skrappe.
Det næste bliver vel at skorstensfejeren hvert år i starten af sæsonen skal ud til folk og tjekke brændets kvalitet og fugtindhold.

Jeg har tidligere set store stakke af brugte paller udenfor nogle steder hvor der ikke var skygge af en privat virksomhed.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-15 19:00

Du skal have papir på typegodkendelse af ovnen og de følger med når du køber den, da de skal følge ovnen til den dag den skrottet.
Uden disse papirer må skorstensfejeren ikke godkende installationen.
Det står alt sammen i brændeovnsregulativet

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-15 00:39

Tak for svaret trimare46.

Citat
men skorstensfejeren mener vel, at de ovne, der er i handelen er godkendte. Han tror kun godt om sælgere!