/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
HDD TV Konflikt
Fra : lukas2502
Vist : 429 gange
500 point
Dato : 19-12-15 17:22

Hvad gør man når det tv, som man har optaget udsendelser på HDD, ikke kan mere, hvis man prøver at tilslutte den til et andet TV bliver de gamle optagelser slettet?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-12-15 17:28

Hvis du har optaget noget på USB/USB-disk, er der desværre ikke noget at gøre. Optagelserne er kodet til det fjernsyn, det er optaget på.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-12-15 12:41

Du kan gemme filerne på en computer.
Hvis du skriver en note direkte til mig skal jeg svare tilbage, hvordan man kan omdanne de kodede filer til almindelig filformat, som kan vises på computren eller videre omdannes til dvd.

Metoden er absolut uofficiel, og vil bare blive lukket hvis den bliver almindelig kendt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-15 15:33
Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 21-12-15 16:25

Til mig-selv. Desværre er mit engelsk ikke godt nok til at kunne bruge dit link.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-12-15 16:30

Det er om et program, der kan komvertere fra streamingformatet ts til andre formater. Så vidt jeg kan forstå, er det ikke det, du er på jagt efter.
Jeg tror, du skal skrive direkte til transor. Jeg tror, han har fat i noget, du kan bruge.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-15 02:38

Da jeg optog fra TV var mine optagelser kodet, programmet fjernede kodningen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-15 02:40

du kan jo prøve programmet - ved ikke i hvor lang tid, men det er rimelig nemt at gå til.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 22-12-15 11:16

Citat
du kan jo prøve programmet - ved ikke i hvor lang tid, men det er rimelig nemt at gå til.

Det lader sig desværre gøre at installere prøveversionen, når jeg kommer til "Agree" stopper det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-15 19:14

Citat
når jeg kommer til "Agree" stopper det

Installeres fint hos mig - har du Firewall, så prøv at luk den ned, mens du installerer.
Det kan også være at du ikke har hentet hele programmet ned - det fylder ca 8MB

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-15 22:43

Måske er de mangel på Codecs at det mislykkes - noget med en Haali? dukkede forresten op da jeg prøvede.
http://www.free-codecs.com/download/haali_matroska_splitter.htm
Den er vist heller ikke til brug på win10

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-15 22:45

Citat
System Requirements:
Microsoft® Windows® XP, Vista, 7 or 8 (32 Bit or 64 Bit)
For SDTV recordings min. CPU 1 x 2,4 GHz and 1 GByte RAM
For HDTV recordings min. dualcore CPU 2 x 2,8 GHz and 2 GByte RAM
DirectX 9.0c and compatible graphic card with DXVA

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 23-12-15 11:21

Citat
Installeres fint hos mig - har du Firewall, så prøv at luk den ned, mens du installerer.
Det kan også være at du ikke har hentet hele programmet ned - det fylder ca 8MB
Måske er de mangel på Codecs at det mislykkes - noget med en Haali? dukkede forresten op da jeg prøvede.

Nu er den der, (Jeg har Win7pro, har prøvet den gratis Win10pro men fandt Win7pro bedre)

Vil det sige at jeg tilslutter HDD til min PC, og så går det videre derfra?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 23-12-15 16:52

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 29-12-15 16:47

Citat
du kan jo prøve programmet - ved ikke i hvor lang tid, men det er rimelig nemt at gå til.

Jeg har nu fået installeret TS-Doctor, jeg kan også se at HDD er tilsluttet min PC, men hvordan jeg kontakt imellem dem?
Jeg har skrevet til "transor" flere gange, men ingen svar, måske holder han juleferie!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-01-16 13:35

Ingen kan/vil hjælpe videre????? ???

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 07-01-16 13:41

transor skriver i første svar, at du kan sense en privat besked til ham. Har du prøvet det?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-01-16 13:58

Citat
Jeg har skrevet til "transor" flere gange, men ingen svar, måske holder han juleferie!

Ja jeg har sendt en PM.

Annuller spørgsmålet
Fra : lukas2502

Dato : 31-01-16 09:44

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål