/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Lave animerede glitter-gifs
Fra : jeanettesmor
Vist : 487 gange
500 point
Dato : 18-12-15 11:37

Davs.

Jeg mangler et program til at lave animerede glitter .gifs med.
Normalt bruger jeg Xara, og det er glimrende til at lave animerede .gifs, men ikke den slags jeg gerne vil i gang med.

Jeg har PhotoShop 7, har dog aldrig brugt det og i tidens løb er licensnøglen pist forsvundet. Jeg har ledt højt og lavt, til højre og til venstre og midtimellem, men væk er det. Jeg har aldrig registreret det hos Adobe, så ingen mulighed for at finde licensnøglen der.
Den originale CD er såmænd også væk, kun sikkerhedskopien er at finde.

Nu vil jeg gerne spørge om hvilket program I kan anbefale til formålet? Jeg er ikke interesseret i onlinetjenester.

Spørgsmålet er ganske vist stillet i PhotoShop kategorien, men alle forslag er velkomne

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-12-15 11:47

Hvis du har/ har haft programmet installeret på computeren kan du måske finde di licensnøgle via dette lille smarte program:

http://www.belarc.com/free_download.html

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 18-12-15 11:53

Der er et lillebitte ubetydeligt problem:

Det var installeret i den for længst hedengangne Win 98 SE - den er jo afløst af XP og nu Win7 - og desuden er selve harddisken også skiftet et par gange, så nej, intet recovery kan klare denne nød

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-12-15 13:25

Dansk og kan det samme som PS
https://inkscape.org/en/

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 18-12-15 18:26

Mange tak mig-selv

Det program kan heller ikke klare det jeg er ude efter

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 500 point
Dato : 18-12-15 22:04

Du må da gerne få PS af mig??? har Adobe CS5 og en ældre Dansk? kan ikke huske udgaven, men den har et par år på bagen...hvis det kunne friste - ikke helt lovligt tror jeg, men det kunne være den DK jeg har? passer Licens med din 7.
Ellers mener jeg man engang kunne få det hele VIA - K Computer for alle, der lå altid de gamle og gode programmer på de CD´r - men det er som du selv skriver, et par dage siden de var fremme, og tvivler på de virker på en moderne pc.

???
Glitter Gif´s.
Har ikke lige hørt dét før.
Kan du ikke bare hente lidt ´brushes´ til programmerne, ved det ikke - bare et foreslag.
Eller et link til noget ´glitter´..

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 18-12-15 22:44

Mange tak igen mig-selv. Længere svar og link i morgen når jeg har pc'en åben.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 18-12-15 22:45

PS. Glitter gifs er bare billeder med glitter effekt hist og pist.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 19-12-15 06:50

God morgen mig-selv.

Har snuset lidt mere og fundet en gratisudgave af PS 7 og den er downloadet. Den indeholder en licensnøgle. Jeg installerede min egen PS ned den nyfundne nøgle, og søreme om den ikke blev accepteret. Har ikke haft tid endnu til at lege med programmet, den fornøjelse må vente til i eftermiddag. Er meget spændt på om det kan klare hvad jeg gerne vil have det til.

Eksempel på glitter gif:
http://www.picgifs.com/glitter-gifs/animals/picgifs-animals-00180-1009010/

En stor bunke tak for dit yderst venlige tilbud

Vender tilbage senere i dag eller i morgen.
God weekend

PS. Hvad er forskellen mellem PS7 og CS5? Kan sidstnævnte en hel masse mere end førstnævnte?

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 20-12-15 12:23

Tak for svaret mig-selv.

Jeg skal vist tilbringe lidt tid på skolebænken inden jeg kan give mig i kast med at producere hvad jeg gerne vil producere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-15 21:02

Citat
PS7 og CS5? Kan sidstnævnte en hel masse mere end førstnævnte?

Tja, bortset fra at Adobe vil have masser af penge for deres programmer, så syntes jeg personligt at Adobe 8 (mener jeg den hedder ?= før de skiftede navn til CS) er den bedste, CS5/6 har en masse nyt og for almindelige bruger ganske unyttige ting indlagt - samt besværlig menú/ med masser af ekstra ´klik´s´ for at komme til sagen - men det er bare min oplevelse.
Men sikkert bedre end den gamle 7.
Den jeg selv har er CS5,1 og den er på DK

Diverse gratis plugins + bruches, virker ikke altid efter hensigten i de nyere udgaver og kan få PC til at fryse/ sort skærm.

Men de ? glimmer, du linker til, skulle være rimelig nemme et lave, bare brug Layer teknik.
Ellers har jeg alle Danske vejledninger... fra denne side:
http://pionersoft.dk/elements/

Og jeg er heller inde i PS, bruger den til billeder, når alt andet slår fejl = og så skal man til at huske brugen af programmet igen.