/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Trafik-alarm
Fra : omahexen
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 11-12-15 08:42

Har set et app.der tilbyder overvågning af trafikken,vejarbejde,kødannelse m.m.Programmet hedder som overskriften,det koster 199,00 pr år.Er det noget værd,og er der nogle der kender det ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-12-15 08:57

Det er der garanteret mange meninger om:

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=trafik%20alarm%20virker%20ikke

Det bedste og sikreste er at køre efter forholdene og ikke overskride fart grænserne, så får man ingen bøder...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-12-15 09:32

Den fungerer fint.

Har været mere end 2 år på markedet.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-12-15 10:35

Jeg har lige installeret demoudgaven af TomTom GPS-navigation Traffic på min mobil. I den fulde version koster den 119,99/år (269,99/3år). Tilsyneladende kan den det samme plus at den også kan navigere fuldstændigt som en rigtig TomTom GPS.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-12-15 19:19

Citat
overvågning af trafikken,vejarbejde,kødannelse m.m

Det har næsten alle Navigation programmer, eller kan tilkøbes.
Mener også de gratis Apps har funktionen - prøv Navfree

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-12-15 19:20
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-12-15 19:27

Du skal forresten være opmærksom på at visse af de programmer være på nettet for at virke - hvilket kan blive meget dyrt / Data trafik + Roaming.
Søg efter Ofline Gps/Navigation - eller opdater ruter osv hjemme via Wifi.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-12-15 22:03

@ mig-selv:
Citat
overvågning af trafikken,vejarbejde,kødannelse

Hvordan virker ovenstående hvis den er offline?????

Check lige Waze: https://www.waze.com/da/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-12-15 02:25

Det virker faktisk udmærket.

Bare GPS er slået til - Google Maps/ lignende skal hele tiden downloade nye maps men man kører for at følge med, og det kan som skrevet blive dyrt = især for dem der bruger taletids kort har selv prøvet det, pludselig er der ikke mere taletid, noget med at udbyderne tager mindst 10.- for en smule data
Selv har jeg Navigon og TomTom og de virker perfekt - Navfree er jeg gået fra da det er blevet lidt for ´gratis´ og hele tiden opdatere sig selv.

En side med lidt Offline GPS Apps:
https://www.androidpit.com/best-offline-gps-apps-for-android

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-12-15 02:31

Læste vist forkert.
Citat
Hvordan virker ovenstående hvis den er offline?????

Det gør det så ikke..
Men man opdatere ruten før man tager hjemmefra, med Wifi - tror næppe at vejarbejde skifter så hurtigt - bortset fra kødannelser.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-12-15 12:20

@ mig-selv: Google maps virker da fint i offline mode, altså ingen download af kort mens du kører.
Og med den nye opdatering de har lavet er det blevet et fornuftigt produkt.
Hvis du bruger det i offline mode så mangler du selvfølgelig realtime data.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-12-15 14:49

@EXTERMINATOR: Jeg er selv blevet godt irriteret på den seneste opdatering af Goggle Maps. Når jeg vil have satelifotos af der hvor jeg er så kan jeg ikke få det. Men jeg får fint satelitfotos af områder der er mere end 500 meter væk. Og den virker også langsommere end forige version.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-12-15 00:46

Citat
Hvis du bruger det i offline mode så mangler du selvfølgelig realtime data.

Også det jeg skrev = den skal kunne hente Data ned for at kunne følge med ´dytten´.
Der findes så en anden App, der skulle kunne gemme en ? for-programmeret rute med samtlige oplysninger, men den har jeg aldrig kunne få til at virke på min Andoid ? 4,1.

Men jeg har Navigon og TomTom, som du gerne må få - sikkert ulovlig som bare..
Navigon er hamrende irriterende, når man beder om hurtigste vej = uden om motorvej, den kan bare ikke finde ud af at køre på landevej, og det kan ikke indstilles så den glemmer alt om motorveje.

Starter jeg 20km fra hjem og er 2km fra ankomst - beder den mig vende ´dytten´ og køre tilbage til første indkørslen på motorvej som måske kan være 15km tilbage = rimelig ulogisk, men har tit været ude for det - især hvis jeg starter GPS op lige før ankomst.
Sidste gang far jeg vildt ned ved Silkeborg søerne og en genstart af GPS virkede, men det kan selvfølgelig også være min mobilos der har et problem - TomTom/ Navfree som kørte i baggrunden gav korrekte oplysninger.

Accepteret svar
Fra : el2

Modtaget 100 point
Dato : 13-12-15 10:52

Hej omaxhexen.
Ja den kan du rolig købe.Jeg har den på 2.år og den virker efter hensigten.
Jeg gav 300kr for 2 år ,rimligt vil jeg mene,men hvis den var meget dyre købte jeg den ikke.
Til alle der svare på omahexens spørgsmål, kan i ikke godt holde jer til der han spørger om og ikke alt det udenoms.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 13-12-15 19:52

Tak for svaret el2. Du har ret i,at det tit er go da mand,økseskaft,jo flere svar,jo længere kommer man væk fra det egentlige spørgsmål.Ps.er spændt på,hvordan " Trafikalarm"virker. Hilsen omahexen.