/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Computer til CS Go
Fra : CCjunior
Vist : 480 gange
100 point
Dato : 10-12-15 17:56

Min søns computer hakker lidt i det når han vil spille CS-GO
Jeg er i tvivl om det er udstyret eller at den er fyldt med snavs, ifølge ham selv, er problemet kommet efter de har opdateret CS-GO, meeeeeen....

Her er kravene for spillet og hvad hans computer kan:

Systemkrav
Windows Mac OS X SteamOS + Linux
MINIMUM:
Styresystem: Windows® 7/Vista/XP
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750 processor or better
Hukommelse: 2 GB RAM
Grafik: Video card must be 256 MB or more and should be a DirectX 9-compatible with support for Pixel Shader 3.0
DirectX: Version 9.0c
Diskplads: 8 GB tilgængelig plads

Og hans computer:
Operating System: Windows 8.1 64-bit (6.3, Build 9600) (9600.winblue_ltsb.151121-0600)
Language: Danish (Regional Setting: Danish)
System Manufacturer: Hewlett-Packard
System Model: HP Pavilion 13 x360 PC
BIOS: F.07
Processor: Intel(R) Core(TM) i3-4030U CPU @ 1.90GHz (4 CPUs), ~1.9GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4026MB RAM
Page File: 2449MB used, 3880MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11

Card name: Intel(R) HD Graphics Family
Manufacturer: Intel Corporation
Chip type: Intel(R) HD Graphics Family
DAC type: Internal
Device Type: Full Device
Device Key: Enum\PCI\VEN_8086&DEV_0A16&SUBSYS_22B6103C&REV_0B
Display Memory: 1792 MB
Dedicated Memory: 0 MB
Shared Memory: 1792 MB
Current Mode: 1360 x 768 (32 bit) (60Hz)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-12-15 18:01

Det er nærmest overkill han har til det spil, så problemet må ligge et andet sted. Måske i internetforbindelsen?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-12-15 18:04

Det der lige slår mig er:
Citat
Dedicated Memory: 0 MB

Og opdateringer er ikke altid af det gode, men kender ikke spillet CS go?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-12-15 18:05

CS lyder som CounterStrike?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-12-15 18:08

Kom til at tænke på at det måske kunne have noget med farverne og skærmens opdaterings hastighed at gøre - højreklik på skrivebord/skærmindstillinger/avanceret sæt opdatering til max og farver til 32bit - eller omvendt, hvis det ikke virker.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-12-15 18:12

Tror faktisk det din søn der har ret Kan man rulle den update tilbage?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 10-12-15 21:54

Min søn spille også CSGO på endnu mindre udstyr - en Pentium uden grafikkort - og her er der normalt ingen problemer. Jeg er nærmest 100% sikker på at din hardware er OK!

Min søn klager også nogen gange over at det "lagger" - men det skyldes noget helt andet. Det skyldes oploadhastigheden på bredbåndsforbindelsen - typisk på den server han spiller på - som nok er et sted i udlandet. Hvis han skifter server - så forsvinder problemet altid. Det der sker er at forbindelsen forsvinder i korte perioder - som så gør at sønnens computer ikke ved hvad der sker hos de andre spillere. Resultatet er at spillet venter indtil at den får et feed fra serveren om andre spilleres position/skud m.v. Det betyder at computeren virker som den lagger - men det er altså internetforbindelsen.

Så næste gang computeren lagger - så prøv at skift server - eller prøv at spille mod bots(Ingen behov for internet).

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 11-12-15 06:07

Jeg var ikke hjemme igår aftes, men jeg hører lige om det har hjulpet at være online et par timer. :) ellers prøver jeg at ændre hans opløsning..