/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hjemmelavet sylte.
Fra : jensviggo
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 07-12-15 08:27

Har lavet sylte, de er nedfrosset, men i går morges tog jeg en af dem op, for at checke konsistensen og smagen. Smagen var der ikke noget i vejen med men den hang ikke sammen, jeg var eller meget omhyggelig med kødet jeg brugte, skankekød med masser af skind på så geletinen trak ud til at hælde i bakkerne med kødet, men den har åbenbart ikke været kraftig nok.
Spørgsmåler er så nu, kan jeg med husblas lavet til sky hælde det over bakkerne med sylten og dermed opnå sammenhængende skærbar sylte?

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 07-12-15 08:39

DET KAN DU SAGTENS.
MVH AG112

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-12-15 08:55

Problemet ligger i, at gelatinen "smuldrer", når det bliver frosset.

Hvis sylten var OK stiv inden frysningen, kan du genopvarme sylten, og køle den ned igen(men ikke fryse)

http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic.php?t=3879

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-15 09:54

JEG HAR HAFT HINDBÆRMOUSSE FROSSET NED.
DET ER STIVNET MED HUSBLADS, DET VAR FOR TYNDT TIL LAGKAGEN,
KOGTE LIDT MERE HUNDBÆRSAFT OG BRUGTE FLERE HUSBLADS, BLANDEDE DET
I OG FRØS DET IGEN.
DET VAR FINT DA JEG SENERE SKULLE BRUGE DET TIL LAGKAGEN.

ELLERS MÅ DU PRØVE DIG FREM, DET KAN VÆRE DET ER ANDERLEDES MED
NOGET MED KØD I.

ELLERS VENT TIL DAGEN FØR DU SKAL BRUGE DET, MED AT KOGE DET OP IGEN,
TILSÆT FLERE HUSBLADS. SÅ ER DET KLAR FRA KØLESKABET, NÅR DU SKAL BRUGE DET.

DU KAN OGSÅ LAVE EN PRØVE, PÅ NOGET AF DET DER ER SMULDRET.
VEJ DET OG TILSÆT SÅ MERE HUSBLADS. SÅ VED DU HVOR MEGET DU SKAL
BRUGE TIL DEN STORE PORTION DU HAR I FRYSEREN.

MVH AG112

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-15 10:38

Et godt råd er: Du skal skære sylten i skiver inden du fryser den - så får du ikke problemet med at den ikke hænger sammen.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 08-12-15 04:54

Tak for svaret AG112.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 09-12-15 09:03

SELVTAK.

I AFTES SÅ JEG EN UDSENDELSE MED BRDR. PRICE I ELKHORN I USA.
DET ER DER DE SPISER DANSK MEDISTER MED ÆBLESKIVER.

BRDR. VILLE LAVE EN DANSK JULEFROKOST, SOM VI LAVER DEN HERHJEMME, DET TROEDE
DE OGSÅ DE GJORDE DEROVRE, MEN TINGENE VAR ÆNDRET MED TIDEN.

DE LAVEDE OGSÅ SYLTE, SOM FALDT FRA HINANDEN, DA DE TOG DEN FRA KØL.
DE KOGTE DEN OP IGEN, KOM FLERE HUSBLADS I, FRØS DEN NED, OG TOG DEN SENERE OP,
DA VAR DEN BLEVET SAMMENHÆNGENE OG FIN.

SÅ SE, DET KAN DU SAGTENS.

GOD FORNØJELSEN MED DET SENERE
MVH AG112