/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
termostat til skoda fabia 1,4
Fra : warrior
Vist : 381 gange
50 point
Dato : 29-11-15 17:37

Efter unormal varmevisning har jeg købt en ny termostat, vika, hos t hansen. De gav mig en hvor termostaten sidder i et hus af bakkelit som kan forskydes via fjederen. Der sidder 4 tappe på som låser det bevægelige hus. Jeg er i tvivl om det er den rigtige jeg har fået, eller om bakkelithuset kun er en transportsikring, der skal fjernes før monteringen.
På den gamle sad fjederen frit, og der var også en blank metaldims med hul i midten, og den har været fæstnet i hver side på låget. Den ene side af bakkelitten er dog knækket, så jeg skal åbenbart have et nyt hus.
Jeg har for år siden monteret et nyt hus, men kan ikke huske om termostaten fulgte med. Som den nye termostat er nu, kan den ikke monteres sammen med metaldimsen.
Mit spørgsmål lyder: Er det en forkert termostat, eller skal bakkelit huset bare fjernes så den kan monteres på et nyt hus sammen med metaldimsen?
Tak for svar

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-11-15 18:02

Kan du ikke tage et foto af termostaten og huset.Så er det nemmere for os at svare dig.
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-15 18:15

Jeg tror bakkelit dimsen er tranportbeskyttelse.
Et billede ville hjælpe.
Det kan oploades her bl.a.
www.peecee.dk

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 29-11-15 22:57

Hej, tak for svar
Jeg har oploadet et billede af de tre gamle stumper, og den nye.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-11-15 23:32

Du glemte linket, det er her http://peecee.dk/upload/view/455082

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 29-11-15 23:39

Tak for det

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 30-11-15 04:22

Der er selvfølgelig også en fjeder, fik den ikke med på billedet

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 30-11-15 05:34

Jeg tror faktisk at når man køber et nyt termostathus, så sidder termostaten i. Vil finde ud af det senere i dag.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 30-11-15 22:10

Jeg har købt og monteret et nyt hus indeholdende samme termostat som beskrevet. T hansen solgte mig først en forkert.
Det kører åbenbart fint temperaturmæssiugt, bortset fra at der lyder en kort alarm efter ca 5 min.kørsel, og temperatursymbolet blinker vedvarende, indtil jeg evt. lige stopper motoren og så starter igen. Jeg har efter skiftet kørt 2 gange 1 km. hvorefter alarmen kommer.
Før skiftet var det hver gang efter ca. 20 sec. start af motoren, og det varede ca. et år.
Vand og olieniveau er normalt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-15 11:15

Der er vel ikke for meget luft i systemet.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 01-12-15 11:31

Det er der ikke. Tror nu heller ikke alarmen vil lyde af den årsag. Temperaturen er jo normal nu. Måske en defekt føler et sted.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 01-12-15 11:37

Tak for svarene, lukker spørgsmålet nu.