/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Hjerte med mange små billeder
Fra : AnnLou
Vist : 529 gange
224 point
Dato : 27-11-15 16:51

Hej!
Hvordan kan jeg lave et hjerte med mange små billeder i? Jeg skal bruge det som julegave til kæresten. Altså en hjerteformet "ramme" og så en masse små billeder af mig og kæresten indeni :)

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 27-11-15 17:08

Jeg kender kun PhotoShop af navn, men at lave opgaven i Xara er ganske nemt.

Du tager de billeder du vil have og arrangerer dem nogenlunde i hjerteform; billederne skal delvist overlappe hinanden og nogle drejes lidt på skrå, både til højre og til venstre. Jeg kan ikke lige huske om der findes en hjerteformet færdig ramme, men sådan en kan man selv lave - eller nøjes med en enklere form for indramning.

Det er for omfattende at forklare proceduren her, men den er ikke SÅ indviklet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-11-15 00:26

Prøv om du kan bruge denne her
http://mosaic-creator.en.softonic.com/

Jeg bruger selv http://www.bighugelabs.com
Husker ikke, om der ikke også er et hjerte som indramning.
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-11-15 10:07

Måske denne kan bruges, i free version kommer der et vandmærke på det færdige billede!

Shape Collage
Automatic Photo Collage Maker
http://www.shapecollage.com/

eller prøv denne online collage maker

SHAPE COLLAGE
Free online shape collage!
http://www.fotor.com/features/shape-collage.html

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 28-11-15 10:49

Tak for hjælpen - jeg tjekker jeres forslag senere ;)

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 28-11-15 11:44

Det er meget nemt.
I Picasso vælger du de billeder, der er tale om. Vælg opret collage og vælg den mode, hvor billederne står lidt hulter til bulter.
Højreklik på collagen og vælg "Åbn med Photoshop". Lav et nyt lag og vælg "værktøjet til brugerdefineret form", og her vælger du så hjertet.
Tegn hjertet, så du får flest muligt billeder med. I lag-menuen højreklikker du på laget og vælger "læg raster i lag" og derefter klikker du i hjertet med tryllestavsværktøjet og trykker på delete, så farven forsvinder
Mens "myrerne" stadig render rundt om hjertet, klikker du i baggrundslaget med billederne. Går op i "Vælg", klikker på Inverter" og derefter på delete - og Vupti har du et hjerte med masser af billeder i.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-11-15 11:51

Hjerte formet ramme, du kan ´male´ den med gratis Adope Brushes:
https://www.google.dk/search?q=photoshop+brushes&espv=2&biw=1280&bih=639&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjHyfWU-LLJAhUDPQ8KHYLSCcwQ_AUIBigB#tbm=isch&q=photoshop+heart+brushes
Clipart findes på nettet eller hos Microsoft.

Ellers gør som i første svar.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-11-15 11:44

Hjerteformen ligger i photoshop, og når du har den, kan du lægge bund og placere alle dine fotos i den. De vil lægge sig som lag, og kan således redigeres enkeltvis.
Ammitz

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-11-15 12:49

Går i ud fra at spørgeren har PHOTOSHOP installeret?
Ingelein

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 30-11-15 12:04

Åh ja, undskyld, det lå jo i kategorien Photoshop, - så tænkte ikke lige på, at det måske ikke var det.
Ammitz

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 01-12-15 12:58

Har ikke Photoshop og mit internet er nede i disse dage, men jeg sætter stor pris på jeres hjælp - tak ;)

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 01-12-15 14:53

Shape Collage ser perfekt ud, men det skal dog være uden vandmærke.
Jeg prøver at downloade Photoshop ;)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-12-15 11:26

Citat
Jeg prøver at downloade Photoshop ;)

Der er sikkert os vandmærke i, hvis du altså ikke køber det!

Har du prøvet online udgaven?
http://www.fotor.com/features/shape-collage.html

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 16-12-15 15:52

Ok, jeg har et problem! Jeg brugte http://funny.pho.to/heart-shaped-collage/ og det så fint ud, men da jeg skal udskrive det endelige resultat, kan jeg ikke bruge funktionen.
Jeg har downloaded en gratis version af Photoshop, men har ingen idé om, hvordan jeg bruget det ... hjælp ... ;)
Jeg skal bruge en løsning senest i morgen ;)

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 16-12-15 16:36

Min Photoshop har også nykker, så jeg trækker det færdige resultat over i et Word-dokument og udskriver det der fra.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 16-12-15 17:21

Hvis det haster så meget, så brug en nødløsning.
Brug Word eller OfficeLibre.
Tegn et hjerte - findes i Autofigurer. Gør fyldet rødt. Hent alle de billeder, du vil bruge og træk dem i passende størrelse og placer dem oven på hjertet. Ved at højreklikke på de enkelte billeder kan du bestemme, om de skal ligge øverst o.s.v.
Når du er færdig, vil der stikke noget uden for.
Tegn et hjerte mere og læg det oven på det første. Gør stregen meget tyk - 30-40 pkt., så den dækker det, der stikker ud, og giv stregen en farve og/eller et mønster.
Slet fyldfarven i det øverste hjerte, og du vil have en form med små billeder inden i.
Det bliver ikke så flot, som i Photoshop, men det er jo tanken, der tæller - og det går hurtigt.