/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB-stik.
Fra : Mosebaek
Vist : 445 gange
200 point
Dato : 26-11-15 17:33

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-11-15 17:38

jeg kan tro at det er en lås

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 26-11-15 17:48

Er det ikke bare en lille rød lampe, der formodentlig lyser ved aktivitet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-11-15 17:48

Tryk på knap og skub "usb stik ind i huset"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-11-15 20:08

Ingen har ramt plet endnu. Når der trykkes let på den mørkegrå ende, forsvinder stikket ind i huset.

Ang. lys: Når den "arbejder", blinker det inde i den lyse del af huset.

Jeg tænker på om den kan låses, med kode.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-15 21:16

Uden at svare alt for dumpt - fulgte der ikke en vejledning med = det skal der gøre ved køb af sådanne ting.
Citat
Jeg tænker på om den kan låses, med kode.

Så burde der ligge noget software på ´pinden´...??

Men nu har jeg et par? ´uden-bords´ diske, og kunne tænke mig at holdt du knappen nede X antal sekunder eller mere, så går alt lys UD og du kunne fjerne det uden problemer = hvad angår slettede filer osv = sådan virker min store USB diske..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-15 21:18

Citat
og du kunne fjerne det uden problemer

Måske får du også en melding nede ved URET på PC...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-11-15 23:23

Da den "primære" komputer, er min gamle hp fra 2004. Med XP. Jeg ved ikke hvor lang dens livsforløb bliver. Derfor er jeg meget omhyggeligt, med at ta`back up`s fra den, oglægge på USB`s. Som jeg efterhånden har en pæn samling af.

Jeg er påpasselig med "skub ud". Alligevel, er der en af dem der er "frosset", uden forklarlig grund. Den "fryser" begge mine pc`er.

Da jeg er meget mistænksom af natur lægger jeg de samme filer på tre til fire forskellige USB`er.

Og nej, der er ingen brugsforvirring med. Men den virker upåklageligt. Blot undrer det mig, med den røde knap.

M.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 27-11-15 16:53

Der burde have været en manual med, evt som en pdf på selve sticket.
Her er manualen til det: http://www.emtec-international.com/sites/default/files/click-en_0.pdf
Knappen er ikke nævnt så jeg går ud fra at den bare er til pynt, deres logo indeholder jo også en rød prik så det passer jo godt sammen.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-11-15 18:11

Tak for svaret EXTERMINATOR. Jeg tror du har ret i, den bare er til pynt.

Den kan faktisk heller ikke bevæges. Men hovedsagen er jo også, at den virker efter hensigten.

Venligst, M.