/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor køber man win xp 32 bit
Fra : edison
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 12-11-15 05:37

Hejsa.

Jeg skal bruge windows xp.
til en lille acer net book.
Den skal bare køre et bil diagnose program.
Da der kun er 8 gig ssd hd, i maskinen wille xp være perfekt.
den skal ikke bruges til internet og alt det der,
så derfor ingen sikkerheds problemer.
jeg har xp home premium, men ingen licens. så hvis bare jeg kunne købe den et sted.

mvh

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-11-15 08:15
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-11-15 08:16

Jeg vil tro at hvis du sætter en annonce i dba kan du få den i nakken mod at betale portoen.

Men det skal være en fuld licens og ikke bundet til en computer, den skal jo stadig aktiveres via nettet for at virke.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 12-11-15 08:48

takker, kikker lige på den download

Kommentar
Fra : edison

Dato : 12-11-15 09:24

hej Stouenberg.

har hented den xp. men den kræver produkt nøgle...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-11-15 09:26

Kig lige i bunden af din netbook. Det kunne jo være at der var en WinXP licensnøgle der.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 12-11-15 09:34

det er der ikke, den er født med linux

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-11-15 09:50

OK, det var en skam.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-11-15 10:24

Du kan måske købe en licens hos Microsoft

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-11-15 10:48

http://www.dba.dk/windows-xp-home-editions/id-1019863992/

Hvis du fristes, husk at spørge om det er det er en OEM som er bundet til en computer, dengang fulgte skiven med en præinstalleret.

Og hvis du er løbet ind i en pirat som er kreativ med coveret er tabet ikke stort.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-11-15 10:52

PS

Du skal nok have SATA driver klar på et medie da den skal bruges i starten af installationen, jeg tror næsten at Stouenberg kan forklare nærmere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-15 11:54

Linux kan køre med forskellige windows programmer.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 12-11-15 17:49
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-15 22:16

Har tilbudt dig en ´xp udgave´, men ellers plejer denne at kunne klare problemet
ReactOS kan køres som LIVE eller du kan installere:

http://www.howtogeek.com/190217/10-alternative-pc-operating-systems-you-can-install/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-15 22:52

NB: du kan også hente en VIRTUEL XP udgave hos Microblød, den kommer som ? stand alone/ ved ikke om der kan bootes fra den, da der skal bruges WMWare for at bruge den - den bruges af Win7 brugere der ikke kan køre gamle programmer - der følger 2 pakker med som skal installeres før det hele virker - om man så kan lave noget ´halløj´ med andre systmer, har jeg ikke selv prøvet, men muligheden skulle være tilstede.
https://www.google.dk/search?hl=da&biw=&bih=&q=virtual+xp&gbv=2&sa=X&as_q=&nfpr=&spell=1&ved=0CA8QvwVqFQoTCM7kjuawjskCFcKDcgod1w8LWw

https://www.google.dk/search?q=virtual+xp%2F+linux&hl=da&biw=&bih=&gbv=2&nfpr=&spell=1&oq=virtual+xp%2F+linux&gs_l=heirloom-serp.3..0i22i30l10.9303.13328.0.15980.7.7.0.0.0.0.125.779.0j7.7.0....0...1ac.1.34.heirloom-serp..0.7.779.3wNnb2o_Qf0

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-15 22:53
Kommentar
Fra : mig-selv