/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
PC-skærm til fotoredigering
Fra : ajohansen
Vist : 332 gange
100 point
Dato : 11-11-15 22:04

Hej derude
Jeg er ude efter en PC-skærm max 24 tommer og refleksfri, skærmen skal bruges til fotoredigering på amatør niveau.
Er der nogen der kan give mig nogle tip til hvad jeg skal se efter? hvordan ser jeg om en skærm er refleksfri, (altså uden at se på skærmen).
mvh Anne

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-11-15 23:28
Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 11-11-15 23:35

jeg vil have en skærm som er refleksfri. og ikke en alternativ løsning, jeg ved at HP har sådanne skærme men hvordan ser jeg om andre skærme er refleksfri, uden at stå foran skærmen?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-11-15 00:52

Citat
skærmen skal bruges til fotoredigering

Håber du bruger ´øjnene´ til opgaverne - men selv har jeg en ældre 20' HP skærm, og den er FIN til mit behov, dog ville jeg ønske et nye briller..

Citat
refleksfri, (altså uden at se på skærmen).

Går ud fra at du mener se SIG SELV i skærmen - jeg ser hvad der vises på skærmen, dog kan der ved solskin i denne årstid komme små reflektioner fra siden (min skærm er nord vendt) og nu til år´s om morgen/aften skinner solen lige i siden af/på skærmen - men ikke noget der generer redigering.

Men ville ellers mene at alle skærme er refleks frie??

Ved store skærm-størrelser kan der være ? optisk bedrag = mørk i en side og lyst modsat -stigende fra bund til toppen af skærm.

NB mine skærme har en altid ´matteret overflade´ som man kan mærke med en negl ned over skærmen - ved ikke om det kan hjælpe.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-11-15 00:53

Lang smøre for ingenting..

Citat
om andre skærme er refleksfri, uden at stå foran skærmen?

Citat
NB mine skærme har en altid ´matteret overflade´ som man kan mærke med en negl ned over skærmen - ved ikke om det kan hjælpe.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 12-11-15 01:30

jeg var en tur i Elgiganten i dag, der havde de flere forskellige skærme, som ikke var refleksfri, dvs når jeg kikkede på skærmen, så jeg det meste af forretningen gengivet i skærmen, og det kan og vil jeg ikke arbejde med.
De havde en HP skærm, som var refleksfri, men de havde ikke nogen på lager og vidste heller ikke lige om og hvornår de kom igen.
så jeg tænkte at jeg ville se mig omkring på nettet, men men hvordan finder jeg ud af om andre skærme er refleksfrie?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-11-15 08:03

Citat
så jeg tænkte at jeg ville se mig omkring på nettet, men men hvordan finder jeg ud af om andre skærme er refleksfrie?

godt tænkt...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-11-15 20:06

Hold da op. Jeg arbejder rigtig meget med fotos også udover amatørstadiet på min iMac skærm. Jeg er ikke generet af reflekser. Har ikke engang tænkt over det. Skærmens placering er selvfølgelig vigtig! Vinklen på min skærm kan stilles, men reflekser har aldrig været problemet. Hvis du kun har set på lukkede skærme hos Elgiganten, må du tage en tur mere.
Ingelein

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 12-11-15 21:25

de var nu tændte allesammen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-11-15 22:11

Mon ikke der hos Elgiganten er spots eller "salgslys" på de udstillede skærme. I hvert tilfælde anderledes end i et privat hjem. Bed om at få flyttet skærmen, hvis du vil se den uden spot on.
Ingelein