/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Luftfilter
Fra : mig-selv
Vist : 457 gange
50 point
Dato : 01-11-15 09:37

Polo 6n med et filter som dette, dog med den originale filter kasse:
http://www.polotreff.de/forum/a/626-filterkit-cc-jpg.html

Hvor skal ´slangen´ tilkoples som fra fabrikken? = det store hul i skærmen?

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 01-11-15 10:08

Den sorte plast box der er i venstre side er det orginale luftfilterkasse hvor der er et filter i, det lysserøde KN filter er et der er monteret på den slangen der skal monteres på det orginale lufrtfilterkasse, monteringens studsen er lige ved KN filteret.
De fleste luftfilterkassen får indsugnings luft i/ved inder skær og køler/udstødning om vinteren.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 10:39

OK, men på min dyt er der bare et hul/studs ind i skærmen, der er ikke noget filter i den ende - men en stor filterkasse på karburator.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 01-11-15 13:24

Det er ikke et filter der sidder ovenpå indsprøjtningen/karburatoren. Hvis der er et hul i inderskærmen er det sikkert fordi selve filterkassen er fjernet og erstattet af et uoriginalt.

Du må forbi en ophugger og få fat i en original filterkase.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 13:45

Ok men hvad laver den store flade ´kasse´ på størrelse med en pande, oven på karburatoren? i gamle dage sad der da filter i sådan en kasse, og kigger jeg lidt på Thansen er det også nogle store runde filtre der skal bruges

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 01-11-15 14:16

Den sorte kasse der er lige ved siden af det lyserøde KN luftfilter som er monteret på den slange der går fra den " du kalder en pande" det er den orginale del der sidder oven på indsugningen(karburatoren) Det er selve den orginale luftfilter kasse hvor der/skal sidder et papirfilter i, hvis du afnontere det lyserøde KM filter og sætter slamgen på studsen på luftfilteret ( den sorte kasse) så er alt orginal som det skal være.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 01-11-15 14:21

PS. Hvis den slange der er monteret på KN filteret ikke passer i Ø på luftfilteret / eller er for kort, er det bare det stykke slange der går fra studsen " panden " og hen til luftfilterkassen du skal have fat i for at alt er orginal

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 14:34

Tror det er blevet misforstået..
Citat
Polo 6n med et filter som dette, dog med den originale filter kasse:
http://www.polotreff.de/forum/a/626-filterkit-cc-jpg.html

Bilen på billeder er ikke min - men selve opsætningen af filteret minder om det jeg har, og med en meget stor pande på karburator, ikke sådan en lille en som på billedet.

Tror bare forrige ejer har taget slangen af og sat et KN filter på, og samtidigt fjernet filter materialet i den originale.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 50 point
Dato : 01-11-15 14:54

Kan se at thansen også har runde filter til polo og den slags sidder oven på karburatoren og hvis det du kander en "pande" er så stor som en pande, tuder det på at der skal sidde et filter der inde i son er fjernet, men der skal også gå en slange over til den sorte boks i venstre side af bilen.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 15:04

Citat
, men der skal også gå en slange over til den sorte boks i venstre side af bilen.

Og det gør der - med KN filteret for enden - hvor slangen så skal sættes på studsen i skærmen.

Så går ud fra at jeg skal invistere i et filter, så skulle det virke som det skal.

Hader støjen fra KN..

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 01-11-15 15:14

Selv tak mig-selv

Ja KN filter larmer.
Og den sorte kasse er for at formindske larmen ved indsugningen, så når du får filter i "panden" og slangen monteret på kassen har du en normal bil at høre på ang. indsugning støj