/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
BilstrupV: Den satans plæneklipper
Fra : BilstrupV
Vist : 515 gange
50 point
Dato : 23-10-15 11:14

Kære pilfingre!

Den satans plæneklipper - Alko med træk har smadret bagtøjet, og et nyt koster omkring kr 900, og det overstiger jo værdien af klipperen 2 gange, selv om den kun har 4 år på bagen.
Det kan slet ikke betale sig, men jeg leger med at reparere med noget kemisk metal...
Og så er det, om nogen kender det ultimative kemiske metal, som også er til at betale.
Nu ingen moralprædikener om noget overhovedet - bare svar den viden du har om kemisk metal.... (Gad vide om det med ingen moralprædikener kan forstås...)

Mvh

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-10-15 13:47

Smadret bagtøjet .........hvordan?

Hvis det er mekaniske dele kan de ikke repareres med kemisk metal

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 23-10-15 15:45

http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Spartel/Metalspartelmasse-2000017161/
Hvis det er selve huset der er gået i stykker kan dette bruges til at lappe det med, hvis det er tandhjul og liggende kan det måske svejses sammen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-10-15 18:03

http://www.harald-nyborg.dk/p1139/plastic-padding-kemisk-metal
Dette har jeg selv brugt til mange ting.
Jeg har også set en mekaniker bruge det til at fikse en studs i en benzintank, han sagde at det også kunne fikse et hul i et bundkar hvis bare det blev renset grundigt af.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 23-10-15 20:06

Prøv en ø10 gevindstang + nogle møtrikker og sæt hjulene på igen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-10-15 23:46

Allestoffer er kemiske.
så et udmærket kemiskmetal er jern kulstof legeringen, som går under navn af stål.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 25 point
Dato : 24-10-15 07:42

Nu skriver du ikke hvad der er ´knækket´ men aluminium kan du lodde selv - en pakke loddetråde koster ca 100.- på Ebay, og det holder bedre end diverse kemiske produkter

https://www.youtube.com/watch?v=3SBfP4_i1Go

http://www.veteranknallert.dk/0200/Durafix.htm

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 24-10-15 10:07

Tak til
Hejdu58 og
EXTERMINATOR
for direkte svar på mit ønske, og som jeg vil se nærmere på.

og til mig-selv for et spændende alternativ, som jeg også vil studere.

Jeg mener, at det er alu (det er længe siden, at jeg skilte det ad), og fejlen er i koblingssystemet i bagtøjet, men det kan ikke "vises" med ord, dertil er det for specielt. Det er altså ikke huset, som iøvrigt er af plast, der er smadret.

Jeg har lyst til at advare mod Alko (som er det samme som Ginge), når de bakker op under deres produkter med en så åbenlys urimelig pris. Det er ikke seriøs efter-
service.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-15 10:17

Har en Ginge (som du gerne må få) kan ikke tørne - men trækket på den var også det ringeste jeg har oplevet - det begyndte med at den ikke ville trække, men skulle skubbes igang og til sidst kunne den ikke bruges mere da den låste baghjulene

Godkendelse af svar
Fra : BilstrupV

Dato : 30-11-15 15:30

Tak for svaret mig-selv.