/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
LIGHTIFY/hue
Fra : ttharald
Vist : 1298 gange
100 point
Dato : 19-10-15 10:54

Hvilket system vil du anbefale, når der skal installeres et belysningssystem, som kan kontrolleres via WIFI og smartphone. Er der et system, som tillige kan styre kontakter, altså tænde for varme og andre elektriske ting?
Er der andre systemer end de ovennævnte til at styre belysning med? Jeg tænker ikke IHC, men noget som kan efterinstalleres i et bestående el-system.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-10-15 18:42

Så er du over i evt http://www.smartbuilding.dk/

Og hvis det er lyskilder er der Philips eller osram (starter pakke led)

https://www.lampeguru.dk/philips-hue-e27-white-starter-kit.html
Eks.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-15 18:45
Kommentar
Fra : ttharald

Dato : 21-10-15 22:14

Efter en grundig gennemgang viser det sig faktisk, at osrams LIGHTIFY faktisk netop har en enhed, som kan koblet imellem stikkontakt og forbruger, som kan slukkes og tændes via WIFI, altså ud over at regulere lyset. Det var det jeg ønskede.
rotw: Smarthouse er et umodeligt avanceret system med fantastiske muligheder!
Eyvind: I dit system mangler jeg så muligheden for at kontrollere pærerne, som hue og LIGHTIFY har.
/Thorkild

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-15 13:19

Ok - ja det jeg bruger til at styre udendørs er on / off og kan ikke bruges til det du vil.
Men jeg har også udbygget med lidt digitastyring - stadig on / off.