/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Danske fil - database
Fra : mig-selv
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 18-10-15 00:29

Findes der en database over samtlige Danske film - tænker på en stor/lang listeIndsæt din tekst her, ikke noget man selv kan slå op i, for at finde en film - dem er der mange af.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-15 00:31

Citat
Danske fil - database

Haløjsa, der var jeg vist for hurtig - men den kan sikkert forståes trods alt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-15 00:32

Citat
tænker på en stor/lang listeIndsæt din tekst her,

Det kunne den heller ikke lide?

Citat
Findes der en database over samtlige Danske film - tænker på en stor/lang liste, ikke noget man selv kan slå op i, for at finde en film - dem er der mange af.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 18-10-15 09:24

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener. Er det bare en liste i alfabetisk rækkefølge eller efter årstal.
Databaser er jo netop noget "man slår op i"
Hvis du går ind på IMDb og HELT ned i bunden, finder du "search". Følger du det link, kan du der finde "advanced title search". Der kan du sætte et dilder op: Du finder stedet, hvor der står "countrey" og vælger denmark. (Du kan, hvis du vil, sætte år, hvis du ikke vil have de aller ældste med.
Så kan du gå ned i bunden og klikke på "search" og så kan der en liste med alle danske film. Der er rigtigt mange! Du kan vælge , om du vil have dem vist efter årstal (de ældste ellervde nyeste førdt), i alfa rækkefølge eller de mest populære først.
Jeg håber, du kan bruge det til noget.

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-15 12:04
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 18-10-15 12:07

Hvordan laver man en liste der?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-15 20:55

Har prøvet den udvidede søgning, men IMDB har desværre ikke samtlige Danske på på siden.
Og bruger jeg programmet EMDB kan det heller ikke finde ret meget info, eller også skal der søges på Engelske titler

Og Danskefilm skal man søge på hver enkelt film, men de har til gengæld masser af info omkring den enkelte film.

Jeg søger en ? komplet liste over alle DK film, om den er fra A-Z eller efter årstal er lige meget.
Det er også lige meget om der er INFO på filmene - bare jeg får titlerne.

Men tror det bliver svært at finde.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 18-10-15 21:08

Med IMDb finder jeg 13824 danske film. Jeg er selvfølgelig ikke sikker på, at de alle er der, men hvordan har du fundet frem til, at der mangler nogen?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 18-10-15 21:14
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-10-15 21:28
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-15 00:01

Citat
hvordan har du fundet frem til, at der mangler nogen?

Programmet IMDB finder knap 200 ud af mine 850 film og af de 200 er der ikke meget info.
Citat
Med IMDb finder jeg 13824 danske film

Mange er ikke ægte Danske film, men med Danske skuespillere

Men er igang med at ´rippe´ fra Danskefilm, det tager et par timer - så kan jeg lægge listen herind, så andre kan få glæde af den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-15 00:10

Tror jeg får rodet lidt rundt med navnet på programmet, det er dette:
http://www.emdb.tk/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-15 11:55

Film på Danskefilm - hvis nogen kan bruge det:
Citat
http://pasted.co/192af8af

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-15 21:11

Fik listen lavet - men stadig syntes jeg der mangler noget??? men det kan måske være stavemåden.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-10-15 22:19

ok