/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Ensartet størrelse på blogbilleder
Fra : ingelein
Vist : 464 gange
50 point
Dato : 10-10-15 21:04

Jeg har et par redigeringsprogrammer beskærer ofte mine billeder til upload i mine blogge. Udgangspunktet er billeder, som er lige store, gerne omkring 4-7 MB. når jeg har beskåret og redigeret billederne, er de ikke lige store mere i formatet. Til blogs skal billederne yderligere reduceres til 800x600 kb for at overførslen ikke tager for lang tid.
Jeg vil gerne
have billederne lige store på bloggen, men hvordan opnår jeg det?
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-15 21:07

Det er svært at forklare, hvad jeg mener, men kig på min haveblog
Www.strikingeshave.blogspot.dk
Ved at scrolle ned, kan man se at nogle billeder er mindre.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-15 21:22

Alle billeder er lige store i min browser.
Grunden kan være at dine billeder ikke har samme størrelse (højde+bredde) - skal alle være ens i størrelsen så prøv dette:
http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-15 21:25

Hvis du har Office 2003/ måske andre, kan du også bruge Microsoft Office Picture Manager - Højreklik på billed/ åbn med

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-15 21:26

Citat
reduceres til 800x600 kb

Går ud fra du mener PIXELS

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-15 21:46

mig-selv - Ja du har ret, jeg mener 800x600 pixel. Mit ACDSee program skriver godt nok 800x600b, og det har jeg ikke bemærket før. Billede nummer 15 har et andet format = højformat - men helst skulle det have samme størrelse som de andre. Kan godt forstå, at det ikke kan få det uden at blive forvrænget.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-15 21:48

Mt avancerede billedprogram næsten lige så godt eller bedre på nogle områder end Photoshop kan også alt det der med størrelse osv, men jeg kan åbenbart ikke finde ud af at bruge det .
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-15 22:16

Citat
har et andet format = højformat

Kan ikke lige se forskellen..

Hvis du vil ændre det i andre programmer, så kan du gøre det ved at trække billedet større, men så kommer der forvrængninger på det.
En anden måde kunne være at starte et tomt blank/ark/billede i dit program, med den størrelse du vil have - og så lægge dit billede ind i det, men igen får du noget der ikke er kønt at se på.
Endelig kan du beskære billedet.

Og så er der bare et billede ud af mange, som bare ikke er til at arbejde med og det kunne jeg tænke mig til at det var sådan et du har.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-15 22:18

Du kunne også tage et Screenbillede af dit billede og se om du kan få noget godt ud af det

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-15 23:21

@mig-selv - Svaret på mit spørgsmål er nok lidt mere prpfi - end alt andet "klyt". Jeg forestiller mig at billede nr. 15 med stolen bare skulle have været større, for derefter at blive reduceret til et format som de andre billeder har. Jeg må spørge i ACDSee forummet. Tak fordi du kom med mange gode forslag.
ACDSEE har menuer, hvor man kan fastsætte 1000 ting, gemme indstillingerne med et navn og næste gang man skal bruge speciel belysning, gradationog sikkert også størrelse osv. henter man bare indstillingerne frem.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-15 23:31

prpfi = profi - Sorry!
Ingelein

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 11-10-15 15:23

Det var såmænd også bare foreslag, jeg kom med.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-15 09:43

Tak for svaret mig-selv.