/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tastaturet er dødt
Fra : IT-katten
Vist : 388 gange
250 point
Dato : 08-10-15 12:47

En HP-stationær med Windows 10.

Når jeg starter computeren op virker tastaturet ikke. Så klikker jeg på berøringstastatur og kan taste adgangskoden på skærmen.
Jeg kan fint navigere med musen, men rører jeg en hvilken som helst tast på tastaturet får jeg i stedet for det tastede 2 bjælker med højtaler lydstyrke, en bjælke der ligger ned og en opretstående. Det gælder uanset om jeg er i Word eller Windows søgefelt eller andre steder.

Jeg troede så at det var tastaturet der var gået i stykker og købte derfor et nyt, men resultatet er det samme.
Er der nogen der har en ide om, hvad der er galt.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-10-15 13:15

hvordan er det tilsluttet museport/USB eller trådløs.

Kommentar
Fra : IT-katten

Dato : 08-10-15 14:01

mit oprindelige tastatur er tilsluttet via USB og det nye tastatur er trådløs.
Jeg har sat det oprindelige(USB) tastatur til igen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-10-15 14:06

Hat du været i Kontrolpanelet for at kigge på indstillinger under Tastatur?

Kommentar
Fra : IT-katten

Dato : 08-10-15 14:09

Ja, der var tilsyneladende ikke noget at komme efter

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-10-15 18:53

Så lad være med win10.
Microsoft nye sytemer er fulde af fejl, som først bliver rettet nogenlunde efter et par år.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-15 19:22

win 10 kører nu nogenlunde på min gamle Zepto fra 2008, og det er på en blanding af drivere til Vista og de medfølgende fra win 10.
Jeg vil foreslå at du går i enhedshåndtering og sletter pegeenhederne og genstarter.
Så henter den nok selv de rigtige drivere.

Kommentar
Fra : IT-katten

Dato : 10-10-15 19:08

Jeg har nu prøvet at slette pegeenhederne og genstartet. Det gav desværre samme resultat. Det er som om at den tror tastaturet er højtalerne, så jeg har prøvet at pille højtalerne fra, men det hjalp heller ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-15 19:18

Tja så har jeg ikke flere forslag. win 10 er også ny for mig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-15 15:37

Hvis det er et af de billige trådløse ´Kina-orgler´ du har købt, så kunne det være at det ikke kan ´snakke´ med elektronikken i Win10, har selv en mus fra Kina og den opfører til som en rotte.

Kommentar
Fra : IT-katten

Dato : 11-10-15 23:34

Hverken det trådløse tastatur eller tastaturet med halehæng virker. Jeg har koblet det gamle tastatur, som er en HP med ledning, til.
Det er lykkedes, at fjerne højtaler-bjælken en enkelt gang, det jeg så fik ud af det, var at tasterne løber, dvs. hvis jeg trykker på r-tasten bliver den ved med at skrive rrrrrrrrrrrrrr i en uendelighed. For at få den til at holde op igen er jeg nødt til at lukke computeren ned.
Det er desværre mere end 1 måned siden jeg gik over til win 10, så der er ingen vej tilbage.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-15 10:19

Måske du lige skulle kigge på HP support.
http://www8.hp.com/dk/da/drivers.html
Og følge anvisningerne
Evt. kan du prøve at installere drivere til win7 eller win8

Du kan også i enhedshåndtering, se hvad der mangler.
Højreklik på det lille vindue nede til venstre > vælg enhedshåndtering.
Der vil sikkert være nogle markeringer, af drivere som skal installeres.

Annuller spørgsmålet
Fra : IT-katten

Dato : 11-12-15 14:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål