/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
glemt
Fra : omahexen
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 06-10-15 20:05

Hvis du sidder i din bil,og gerne vil høre lidt sf din yndlingsmusik,og har rundet de 60,hvilken sender stiller du så ind på ? For mit vedkommende,som er vokset op med 60er musik er der ingen.Jeg har prøvet,at skrive til P4,men naturligvis har jeg ikke fået noget svar ! Jeg siger ikke,at der skal være en sender udelukkende med oldies,men da vi trods alt er over 600.000 der er op i årene,og ikke gider at høre på den musik,som samtlige sendere spiller,skulle de måske skifte nogle af de"grønne" ud,med nogle,der har et par år på bagen.Tag for eks.NDR 1,som er Nordtysklands mest hørte sender,de kan det,og det er vel ikke fordi,at der bor flere ældre der.Desværre kun vi kun høre den,når vi nærmer os grænsen.Eller er jeg alene om,at det er noget skod de spiller her ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-10-15 20:12

Jeg foretrækker også P4, når jeg kører, men herhjemme kører den hele dagen på DAB 5.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-10-15 20:26

Retro Radio er go'
http://www.retro-radio.dk/

Retro-radio udsender lyden i følgende formater:

DAB radio ( nordsjælland ) DAB kanal 9B ( format: DAB+ )
De fleste nyere dabradioer kan modtage DAB+ Lav en kanalsøgning på din radio, for at hente Retro-radio ind på din dabradio.

På nettet streamer vi i følgende formater og kvaliteter

AAC+ 128 kbit/s ( også kendt som mp4 )
AAC+ 64 kbit/s ( også kendt som mp4 )
Mp3 128 kbit/s

---

iPhone/iPad:
I Appstore kan man hente vores App.

----
Android:
I Google play kan man hente vores App.
----

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-15 21:19

P5

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-10-15 21:42

Dab P5 + spotify på kontoret.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-10-15 22:35

Så langt jeg ved er der ingen auto radioer der kører DAB programmer, så der er ikke andet at gøre end at bruge P4 og lakalradioer og håbe de sender noget retro musik en gang imellem.
Ellers skal du ud at investere i noget helt moderne udstyr, der kan modtage dab og konvertere til bilradioen.
Det kan findes på internettet hvor du kan læse om det. Skriv DAB radio til bilen i Google.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 07-10-15 08:25

Man kan få DAB radio til bilen,temmelig dyre,desuden har jeg hørt,at man ikke skal investere i en DAB radio,da der snart sker en ændring i senderforholdene.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-15 09:18

Skal det være DAB................så skal det være DAB+

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 07-10-15 11:56

Der er jo det ved Dab, at man har flyttet alle gode udsendelser fra P4 og til DAB P5. Alle gode gamle musikudsendelser, for os "voksne".

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-15 17:36

Hvis du har en smartfon' og en autoradio med aux indgang eller bluetooth,
så kan du på din smartfon finde din favorit kanal på nettet og så høre det på radioen,
det kræver selvfølgelig at du har data abonnement på tlf, men det har vel næææsten alle idag
og at du har en masse GB at streame med!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-10-15 18:11

http://www.limfjordplus.dk/
Er en rigtig god lokal radio, som vi altid hører i bilen, når der er mulighed for det.
Godtnok er det en Morsø radio station. Men vi bærer over med dem, her i Thy, så længe de sender noget godt musik.

Kan høres over nettet her:
http://www.limfjordplus.dk/plusplayer/

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-10-15 18:40

Er man til svensk populær/dansbands musik, er her en netradio, jeg selv hører meget:

http://www.dansbandsdax.se/

M.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-10-15 21:50

Tjaaaaa så findes min firmabils radio ikke! Den skriver det er DAB og P5.......Og det er en simpel gulpladebil, der ikke har kostet eller er udstyret for en formue. Men hører da hver dag noget radioen kalder DAB og hvor playlisterne skægt nok harmonerer med det der offentliggøres.