/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
69'er plakat - Klovn forever - Gider vi?
Fra : ingelein
Vist : 774 gange
50 point
Dato : 02-10-15 18:59

Hej
Hvor herligt ulækkert at få smækket Klovn Forevers plakat lige i synet på offentlige steder. En mor til 3 fra Aalborg, Elisabeth Knudsen har på sin facebook profil givet udtryk for sin harme over at børn som venter på skolebussen etc. skal konfronteres med denne slibrige plakat. Mange har meldt denne markedsføring til forbrugerombudsmanden - og det har jeg også. Hvor går grænsen?, hvad bliver det næste?
Ja, jeg er gammel og forarget, kunne heller ikke drømme om at se filmen, om den er nok så sjov i nogle sekvenser, som kritikerne har skrevet. Men de skriver også at der er for meget "pik og patter".
Er det sådan, at vores finfølelse og kultur er blevet? Det er da klart at det lokker husarerne til filmen og så er pengene jo hjemme.
Det kan ikke passe at flertallet af danskere synes at det er ok at udstille sig på den lumre måde.
Ingelein
Ps. Jeg har også klaget til forbrugerombudsmanden! Der skal da være måde med det vi skal tvinges til at se på i det offentige rum.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-10-15 19:18

Citat
Ps. Jeg har også klaget til forbrugerombudsmanden! Der skal da være måde med det vi skal tvinges til at se på i det offentige rum.

Jo, den er vist go' nok, du er syg, gå til lægen!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-15 19:42

Jamen så kender jeg jo da din indstilling til pik og patter!
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-15 19:46

Og der er mange flere end mig, som har klaget. Og svaret fra forbrugerombudsmanden?????
Citat
Tak for din henvendelse af 30. september 2015 vedrørende klage over plakaten for filmen

Forbrugerombudsmanden har nu foretaget en foreløbig gennemgang af din henvendelse, og vi har besluttet at tage sagen op til behandling.

Så helt af vejen og grund til besøg hos en læge er der ikke
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-10-15 20:12

Dårlig omtale er bedre end ingen, så nu skal alle ind og se filmen for rigtig at blive dejlig forarget.

Jeg venter til den kommer i fjernsynet

http://underholdning.tv2.dk/comedy/2015-06-24-her-er-den-nye-klovn-plakat-casper-og-frank-i-vovet-positur

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-10-15 20:52

Vi lever i 2015

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-10-15 21:01

Så noget på tv om den film, og det er ikke en jeg vil betale penge for at se, syntes den er direkte KLAM - plakaten finder jeg også klam, trods jeg har en fri indstilling til den slags.
Men at børn? afhængig af alder, lige frem skal ´påduttes´ at se på den plakat, er vel at gå meget kraftig over stregen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-15 21:44

@mig-selv
Ja, man kan jo sige som salig Simon Spies: Dårlig reklame er bedre end ingen reklame, men jeg vil nu gerne høre, hvad de, der mener at anstændighed og moral i 2015 går i hak med den famøse plakat, vil svare et barn der spørger hvorfor de 2 mænd kigger hinanden i røven?

Er det den slags platheder og kultur vi vil kendes for ude i verden? Vi er da i forvejen kendt for vores frisind, men i dag skal alt jo dreje sig om sex som en slags køb og smid væk vare. Men brylupper i den højromantiske nærmest royale stil må der også til. Om så kærligheden kun varer mindre end 2 år. så har personerne da haft et flot bryllup. (Det har nu intet med plakaten at gøre længere).

Godt at jeg er fra en tid, hvor man ikke hoppede i kanen ved første "hik".

Bekender gerne og er glad for at jeg på 55. år er gift med den eneste ene - og det er kærligheden ikke blevet ringere af!! Underligt at så mange gerne vil have "smørebrød", som andre allerede har spist af!
Ingelein

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-10-15 22:23

Jeg synes det er usmageligt.

Jeg har endnu ikke været i stand til, at more mig over noget, jeg har set med Casper Christensen og Frank Hvam.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-10-15 22:45

Den første Klovn film var nu ikke værst

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-10-15 23:05

De lefler for den laveste fællesnævner. Er simpelthen så plat, så Jens Jørgen Thorsen, ville løbe skrigende bort i misundelse. Men hva`fa`en........der er sikkert penge i lortet. (Dog ikke mine).

DR og TV2, har også sænket paraderne. Sjældent har jeg set så meget reklamer, for en såkaldt film, som de to herrer har fået. De har været interviewet både morgen og aften, på begge kanaler.

Jeg husker endnu Trille blev censureret bort i DR, for at synge "øjet". Man må sige DR fornyr sig.

Jeg håber deres familier, børn, forældrer, rigtig vil nyde seanserne.

M.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-15 23:19

Plakaten med Casper C. og Frank Hvam,
den er simpelthen bare KLAM.

Nu kender jeg ikke filmens handling helt til bunds..

Men selv om jeg, ud fra det jeg har hørt, kan forstå, at filmen sandsynligvis har samme plathedsniveau, som de to hovedpersoner plejer at omgive sig med, har jeg alligevel svært ved at se sammenhængen mellem handlingen i filmen og så plakaten hvor de to ligger med næserne med direkte sigte mod hinandens røvhuller.

Og jeg synes fa'me det er sørgeligt, at det er blevet sådan i dagens Danmark, at et par platte personager kan blive mangemillionærer på den slags L***, for det fortæller også noget om deres publikum.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-15 23:22

Ups. det var sgu ikke meningen der skulle blive så stort et tomt felt ved min kommentar.
Sorry, men katten jokkede på tastaturet lige da jeg trykkede send

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-15 23:39

Hej Dova Det giver da en masse plads til toldfrie tanker
Ja, jeg fatter det heller ikke! Men jeg har på facebook læst at firmaet, der stiller skurene til rådighed vil tage plakaterne ned. Det kan altså nytte noget at man gør indsigelse mod sådan en gang porno på offentlige steder.
Men jeg tror nu næppe at jeg er syg og trænger til læge, som Klaudi er så venlig at skrive. Sådan noget medfører kort process og blacklistning.
Ingelein

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 03-10-15 00:14

Fed film og dejlig plakat http://lido.dk/?f=12662
https://www.facebook.com/KlovnTheMovie og ellers er jeg enig med Klaudi....

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-10-15 00:15

Jeg er også blevet en lidt ældre herre, som har oplevet pornoens frigivelse.

MEN uanset om vi så var i 2030, skal vi ikke være indlagt til porno i det offentlige rum, det vil jeg bestemt også have mig frabedt.
Skal man absolut se porno eller noget der ligner, kan man jo gå i biografen.

Jeg så den forrige klovn film på en DVD - jeg synes faktisk den var pinlig visse steder og ærlig talt ikke morsom.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-10-15 01:50

Skal man snakke dårlige film, så begynd med Dogme film.

Ellers startede de moderne ´platte´ film vel med - Op på fars hat 1+2, som i dag er lidt af en klassiker, men blev også høvlet ned da de udkom.

Før den tid, var der skam også ´platte´ film med store skuespillere, men de fik ikke samme kritik som moderne film får.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-10-15 08:37

Enhver må selv bestemme, hvad han/hun vil se af film og porno, men fri os andre for at se det ufrivilligt i det offentlige rum. Filmen er forbudt for alle under 15 år. Det burde også gælde for plakaten. Platte film lokker platte folk til. Det har intet med humor at gøre, men med spekulation i at der er penge at tjene under bæltestedet. Nogle medvirkende i filmen har da også fortalt til pressen at de følte sig presset til at medvirke i scener, de ikke brød sig om.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-10-15 09:05

Se også debatten på facebook Elisabeth Klitgaard Knudsenhar givet mig anstøddet til mit spørgsmål her i Kandu.
Desværre er der så nogle brugere, som ikke kan holde sig på måtten, men bliver personlige. Dem er der heldigvis en blacklist knap til. Selvfølgelig kan man have en anden mening end den jeg har, men når man bliver personlig, har det ikke noget med emnet at gøre. Emnet er, om plakaten hører hjemme i det offentlige rum eller om den strider mod markedsføringsloven.
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-10-15 09:46
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-10-15 11:28

Citat
Men jeg tror nu næppe at jeg er syg og trænger til læge, som Klaudi er så venlig at skrive. Sådan noget medfører kort process og blacklistning.

Ja jeg er nu helt sikker på der er noget galt, her gi'r man dig svar på spørgsmål,
og hvad får man ud af det? Madammen blacklister squ en!

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 50 point
Dato : 03-10-15 12:17

Citat
Ja jeg er nu helt sikker på der er noget galt, her gi'r man dig svar på spørgsmål,
og hvad får man ud af det? Madammen blacklister squ en!

Du kan jo bare holde dig til emnet og ikke insinuere

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 07-10-15 09:45

Tak for svaret marken84.
Man kan have forskellige holdninger til temaet uden at blive personlig, så dit svar var ok

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-10-15 10:19

Tak, det mener jeg også...

Hav en god dag!