/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Må man købe køkken i Tyskland?
Fra : supersine669
Vist : 740 gange
300 point
Dato : 25-09-15 20:28

Hejsa

Min kæreste siger, at man højst på købe og tage med hjem for kr 3.250.

Kan det være rigtigt? Vi er jo i EU.

P.T. har Roller.de 50% rabat på køkken. Ved selvfølgelig godt, at jeg selv skal hente det.

På forhånd tak.

Mvh

supersine669

Kommentar
Fra : kj

Dato : 25-09-15 21:21

Spørg skat. Men jeg mener ikke det er noget problem, jeg har i sin tid undersøgt det med hensyn til trykmaskiner og der var kun det problem at de ikke ville sælge, idet de jo havde forhandlere i DK.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-09-15 22:22

Du kan handle som det passer dig inden for EU? og dog - er du erhversdrivende, der handler privat, kan Skat sikkert kigge dig nærmere an - samt hvis du handler/køber flere gange om ´ugen´ med det samme.

Men som engangs handel bør der ikke være problemer, søg på Skat som allerede skrevet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-09-15 22:24

Du må gerne købe et køkken i Tyskland - og de vil hellere end gerne sælge dig et.
Dog skal du være obs på, at visse køkkener er dyrere i Tyskland end i Danmark.
HTH er billigere i Tyskland end i Danmark.

Du må være lidt fræk.
Find ud af hvilket køkken du vil ha' og få en pris i Danmark. Derefter fiser du til Tyskland og finder tilsvarende.

MEN! Faldgruppen kan være: Du skal jo betale en tømrer for at sætte det op. og den pris skal du lægge oven i den tyske pris.

Om det så kan betale sig ??? Måske - måske ikke.
IKEA - køkken kan ikke. IKEA-Tyskland er dyrere end IKEA-Danmark

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-09-15 22:26

Så lige du skrev et sølle beløb som 3250.-/ der er absolut ingen problemer, har selv handlet via internet for beløb op til 6000.- uden nogen form for brok - fra Tyskland OG det i kasser/pakker der ikke kan komme i en normal Dansk Postkasse.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-09-15 23:48

Citat
MEN! Faldgruppen kan være: Du skal jo betale en tømrer for at sætte det op. og den pris skal du lægge oven i den tyske pris.

Har man hænderne skruet nogenlunde rigtig på, kan man sagtens selv montere et køkken. Det kan selv en murer. (mig ) Som så meget andet, gælder det om at være omhyggeligt med begyndelsen. Her hentydes til soklen. Den skal være ordentlig vattet ud. Hængslerne, er der jo forboret til. Lav en skabelon, til at montere håndtagene efter. Det ser bedst ud de sidder i samme højde.

M.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 26-09-15 09:15

Efter vores mening skal du holde dig fra at købe et køkken hos Roller,de er ganske vidst billige,men kvaliteten er også derefter.Hvis du vil have et køkken der skal holde,bliver du nødt til at kigge lidt mere på kvaliteten,og så tror jeg ikke,at der er den store prisforskel fra Tyskland til Danmark.Vi har selv set på flere køkkener i Tyskland,og fandt ud af,at vil du have kvalitet,er det dyrere i Tyskland.Og hvad hjælper det,at få 50 % på et køkken,når lågerne hænger efter et halvt år.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-15 15:42

Citat
når lågerne hænger efter et halvt år.

Sker meget sjældent, stort set alle de køkkenskabshængsler der bruges i Europa kommer fra flere tyske og franske fabrikker og er standard, man skal blot efterstramme træ- eller euroskruerne efter nogen tid, og så holder de bedst hvis pladerne er MDF.

Der kan blive et problem ved topskabe hvor lågen svinger op mod loftet, især i den side hvor hydraulik-holderen sidder, der kan blive en ekstra belastning på hængslet, det har jeg reguleret hos min søster flere gange.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 26-09-15 19:35

Det er ikke hængslerne der fejler noget,derimod det materiale låger og skuffer er lavet i.Det er jo klart,at hvis man sælge et køkken til næsten ingen penge,så er der selvfølgelig sparet nogle steder,og jeg ved,at der også bliver brugt tynd spånplade.Men fristelsen er naturligvis stor,man skal så bare lige huske,at bor man et stykke fra grænsen,er det lidt besværligt med reklamationer.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-15 23:24

Citat
og jeg ved,at der også bliver brugt tynd spånplade.

De er også skruefaste, men ikke i kanten.

Først i halvfjerdserne var jeg i en butik der solgte et svensk køkken, det var lavet af bølgepap som havde fået 3 gange autolak

Lidt nostalgi: Det var dengang alle typehuse blev udstyret med finerede køkkenelementer fra Tectum og Vordingborg køkkener.
Banebrydende elementsystem, inden den periode brugte man næsten kun at lave store trærammer og indsætte overfalsede låger...........de findes i mange gamle huse endnu.

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 27-09-15 13:10

Hmmm - fik jo svaret, men det er jo nok rigtigt, at prisen passer sikkert med kvaliteten. ... suk

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 10-10-15 08:05

Er bare lidt nysgerrig,har i fået købt et køkken ?