/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon Gx 1
Fra : ingelein
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 16-09-15 23:45

Hej jeg har flottet mig med et nyt CANON GX I kompaktkamera (semiprofessionel model). Ved mit Powershot G7 har jeg haft Zoombrowser programmet installeret på win 7. Dette program er nu erstattet af IMAGE BROWSER EX. Jeg kan bare ikke få programmet til at indstille sådan , at det kun er ikkeoverførte billeder til pc' en som downloades. Det kan jeg selvfølgelig gøre ved altid at slette billederne på kortet, når de er overførte, men det vil jeg ikke.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 110 point
Dato : 17-09-15 00:09

Benytter du ikke en kortlæser på din PC, så kan du selv udvælge de billeder som du ønsker at overføre.

Desuden vil det altid være en fordel jævnligt at formatere dit hukommelseskort i kameraet, især hvis du jævnligt slettet enkelte billeder på kortet - efterhånden vil kortet komme til at arbejde langsommere.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-09-15 07:56

Hej IBM760
Jeg sletter aldrig enkelte billeder, derfor overføres ALLE billeder hver gang. Det er det, jeg gerne vil undgå. Det tager jo sin tid at læse billederne ind . Jeg bruger ACDSEE 8 pro Ultimate som billedprogram. Det indlæser også samtlige billeder i datoorden, og så kan jeg efterfølgende vælge de billeder jeg vil importere. Jeg vil ringe til Canon i dag.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-15 10:11

Hved ikke hvor du uploader til? men hvis du brugte 4shared.com kunne du undgå da deres App er synkroniseret med ´skyen´ og pc/andet.
Ellers kunne du downloade dem til en midlertidig mappe og så bruge Goodsync til at at synkroniserer mapperne - programmet Terracopy kan det samme, kræver bare at du kopiére indhold og er der dupletter, bliver du bedt om at skippe eller overskrive

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-15 10:15

Citat
Ellers kunne du downloade dem til en midlertidig mappe og så bruge Goodsync til at at synkroniserer mapperne

Mener forresten også det kan synkronisere fra en server og til din pc - ikke noget jeg selv har prøvet men muligheden er der.
http://www.goodsync.com/da/syncvbackup

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-15 10:16

Citat
andre vigtige filer mellem desktop, laptop, server, og eksterne drev.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-09-15 18:32

Tak for alle svar, men det jeg skal gøre, er at downloade
http://support-my.canon-asia.com/contents/MY/EN/0200456418.html
Alt andet er nødløsninger og ikke specielt beregnet til mit kamera.
Det funker nu!
Ingelein - derfor points til en tilfældig

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 17-09-15 18:33

Tak for svaret IBM760.