/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Spørg dig selv
Fra : AnniRKK
Vist : 384 gange
100 point
Dato : 21-06-03 11:14

Har du nogensinde prøvet at spørge dig selv når du har spist...

Hvad spiste du??
Hvor meget af det du indtog, havde du det godt med at indtage?
Hvor meget af det du indtog, tænkte du slet ikke på, men blodt spiste??
Hvor meget af det du spiste følte du glæde ved at spise?
Hvad gør du når du har dårlig samvittighed?

Prøv at stille dig selv de spørgsmål inden du spiser eller drikker noget, og se så hvor meget af det du spiser eller drikker, du vitterlig har brug for. Man bliver oftest overrasket.

Kommentar
Fra : hellehelle

Dato : 21-06-03 11:17

Det lyder som en rigtig god ide.
Har lige spist et alt for stort morgenmåltid jeg vil prøve dine spørgsmål næste gang jeg spiser.'Hav en god dag.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-06-03 11:24

Tjah, jeg spiser kun det, jeg kan li´, og jeg har aldrig
dårlig samvittighed over det, jeg spiser.

Men mad har ikke min store interesse. Det sker tit,
at jeg kun spiser en enkelt gang på en hel dag.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-06-03 12:40

1. ja
2. lasagne
3. det hele
4. tænkte på det jeg spiste
5. det hele
6. jeg har ikke dårlig samvittighed, men glæder mig over at der er en rest tilbage fra i går.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 21-06-03 20:15

LOL ans ... men det var faktisk et godt råd... tror også jeg vil bruge det... Men er det bare mig, eller burde dette ikke være et tip

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-06-03 20:26

Hej ostemanden:

Det burde være et tip.

sommerhilsen ans

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 21-06-03 22:05

Til AnniRKK:

Jeg synes at det er et godt spørgsmål, som du stiller. Samtidigt synes jeg at det ville være et meget godt tip. Jeg har læst dine andre tip. Jeg har lidt svært at sætte mig 100% ind i det at være overvægtig, da jeg selv har "normalvægten" og samtidig føler mig godt tilfreds med den.

Jeg tror at hvis man er overvægtig er det svært at tage stilling til hvad man har brug for eller ej, med mindre man er på en kontrolleret kur eller på kur sammen med en man kender. Hvis man er enlig er der jo ikke nogen , der kan se om man tager lidt ekstra en gang i mellem (jo det kan vægten). Hvis du selv er på kur vil jeg ønske dig held og lykke med det. Jeg kan forstå på dig at du selv har sat dig grundigt ind i det og helt sikkert vil efterleve det.

mvh ans

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 22-06-03 08:47

Jo dette burde ha været et tip, men jeg opdagede det for sent at det var kommet herunder.. Jeg er jo temmelig ny herinde så jeg vidste ikke lige helt hvordan man gjorde..Men det har jeg da fundet ud af nu...*GG*

Til ans...
Jeg er meget imod at bruge ordet kur, eftersom jeg ikke selv ønsker det hurtige resultat og vægten hopper op og ned som en yoyo, så vil jeg hellere kalde det kostomlægning. Eller Livsstilsændring. Det er for både min mand og jeg, og jo jeg kan se at der er et problem for dem der ikke har deres bagland iorden.

Men så burde man have en så god selvværd at man kan styre det, og ved man med sig selv at det har man ikke så kan man lige så godt glemme det med det samme for så ved man at man dumper i, jeg kender det af erfaring, men nu hvor jeg har fået styr på de ting i mit liv der har været med til at køre mit selvværd i kulkælderen, så er jeg indstillet på at kunne omlægge min livsstil, samt alle mine vaner...*G* Alle de dårlige.

Men Jo jeg kan sagtens se det sku ha været et tip..Men som sagt, alle har begyndervaskeligheder, uanset hvad det angår..

MVH
Anni

Godkendelse af svar
Fra : AnniRKK

Dato : 22-06-03 08:49

Tak for svaret ans...*SS*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-06-03 10:22

Til AnniRKK:

Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du da bruge det som et tip.

Sommerhilsen ans