/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
chromecast og youtube.
Fra : ara
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 04-09-15 17:10

Hej.

Vi har brugt vores tablet til at tilgå Chromecast og se yoytube som vi så kan se på vores tv.

Men her idag efter en opdatering lagger den i de første 5 sek. af en sang, hvorefter der ikke er fejl mere. Det sker i hver sang og sker både når vi prøver med en tablet og en mobiltelefon.

Desuden er der begyndt at komme reklamer ind imellem musiknumrene.
Kan man undgå dette, evt ved at betale?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-09-15 17:20

Ikke alle opdateringer er af det gode.. kan du ikke gå tilbage til før opdateringen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-09-15 17:22

Eventuel søge på nettet efter gammel software

Accepteret svar
Fra : fox_mulder

Modtaget 110 point
Dato : 04-09-15 17:40

visse musik nummre på you tube har reklammer og det kan man ikke komme uden om
you tube er på vej med en betalings kanal, men det vides ikke hvornår eller om den kommer til danmark

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-09-15 18:55

ndler kun om mere spyware og flere reklamer.
Lad være med at opdatere noget som virker.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 04-09-15 20:31

Mht. opdateringen kunne jeg ikke undgå at opdatere.
Den ville ikke afspille inden en opdatering.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-09-15 02:18

Citat
Chromecast er en lille enhed til mediestreaming, der sættes i HDMI-porten på dit fjernsyn. Brug en Android-telefon eller -tablet, iPhone®, iPad®, Mac®- eller Windows®-computer eller Chromebook til at caste din yndlingsunderholdning og apps direkte til dit fjernsyn.**

Som jeg læser dét, er det egentlig kun en modtager der kan modtage fra andre enheder og afspille.
Kan så ikke forstå at den skulle have brug for opdateringer, hvis den ikke aktivt er på nettet - men bare modtager signal fra en tlf...?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 05-09-15 11:37

I Chromecast er der flere app. F.eks youtube, og den skal jo opdateres lige som alt andet.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 05-09-15 12:40

en cromecast er i pricip en mini pc der kører android og skal derfor som alt andet opdateres

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-09-15 13:33

Citat
en cromecast er i pricip en mini pc der kører android og skal derfor som alt andet opdateres

Ok, troede det ´bare´ var en modtager, der henter signal fra andre genstande.
Men stadig, hvorfor kan den ikke virke uden at skulle opdateres? syntes det lyder mærkeligt at man skal opdatere noget der virker, til noget der bare er vrøvl med
En bedre løsning ville sikkert være at have en gammel bærbar stående under tv, og bruge den som ´spille station´.
De media afspillere jeg har (ikke pc) er der ingen problemer med, kan logge på facebook/ youtube (hvis jeg vil) og afspille næsten alle gratis net-kanaler (film og musik) - alle uden reklamer, samt jeg kan montere 2 X 2TB diske i bagen på dem - sikkert større, men har kun 2TB diske.

Men alt er smag og behag - og hvad man ønsker at bruge det til.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 22-10-15 09:59

Tak for svaret fox_mulder.