/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
SDkort i Lenovo tablet S6000L
Fra : MathildeP
Vist : 301 gange
200 point
Dato : 02-09-15 21:59

Min søn har en Lenovo tablet S6000L. Da den interne hukommelse var brugt op købte jeg et 32 GB SDkort og satte i den.
Jeg har så det problem at jeg ikke kan få lov aktivt at flytte apps over på SDkortet. Jeg kan læse mig til at det kan være fordi den selv skulle integrere de 32GB i den hukommelse der allerede ligger på tabletten, men det gør den ikke.
Går jeg i lagring kan jeg fint se SDkortet og at der står ca 32GB fri plads på det, men den vil ikke opdatere eller installere nye apps pga. for lidt plads.

Har prøvet at skrive til Lenovo Danmark på facebook, men den person der har svaret der mener at jeg burde kunne flytte dem selv. Og at det kan være kortet der fejler noget. Har prøvet at sætte kortet i min telefon, og der er ingen problemer med at flytte apps til og fra kortet, så det må være tabletten der skal gøres et eller andet ved.

En der har en løsning?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-09-15 08:45

Det kan være formatteringen af kortet, som ikke passer med dens system. Derfor kan den godt læse og skrive det , men overflytning af system og aps er noget andet. Se først hvilket format den inbyggede hukommelse har, og formattet så kortet med den samme. Formatteringen skal ske i tabletten, og helst en fuldstændig formattering. Ikke bare den korte.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-15 10:29

Indstillinger > Lagerplads > rul i højre side ned til SD-kort.

Der står ikke hvad kortet er formateret til (Det plejer at være FAT32)

Plads i alt
Tilgængelig
så er kortet klar til brug

Demontere > klik her før kortet tages ud med mindre tabletten er HELT slukket

Slet SD kort > jeg mener at kortet så også bliver formateret

External USB storrage
Dette er tilslutning af USB grej med en OTG ledning
https://www.google.dk/#q=otg+kabel

Al USB med lagring skal altid demonteres før det tages fra.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-09-15 20:37

Understøtter den så stort SD kort?
Citat
det kan være fordi den selv skulle integrere de 32GB i den hukommelse der allerede ligger på tabletten, men det gør den ikke.

Det kunne være det virker efter en Recet af Lenova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-15 21:38

Så vidt jeg kunne se på nettet kan den køre med 64 GB

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 05-09-15 20:18

Den skulle sagtens kunne køre med 32gb, det tjekkede jeg inden jeg købte det..

Kan sagtens se kortet, og den kan godt fortælle hvad der er af ledig plads på det. Men den vil bare ikke bruge af pladsen..

At slette kortet hjælper ikke noget.. Det er nemlig afprøvet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-15 14:18

Som jeg husker er det ikke alt som kan gemmes på kortet.
Jeg bruger pladsen til billeder, film (egen optagelse fra mit canon camera) og musik.
Jeg har prøvet et par gange at fortælle "dyret" at alt skal over på mit 16 GB SD kort.
Men der kommer ikke så meget over.

Ps. Jeg bruger et OTG kabel til at overføre billeder fra memorystick / SD fotokort.