/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvorfor går min El generator i stå
Fra : boyjsen
Vist : 251 gange
50 point
Dato : 01-09-15 19:56

Hej er der nogen der kan give et godt råd? Hvorfor går min generator død når jeg sætter fx. hækklipper til. Ledning er ok. Klipper er ok

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 01-09-15 21:46

Klipperen har en elektromotor, og sådan én har det med i startøjeblikket at bruge mange gange større strøm end under drift. Din generator ville formodentlig også dø, hvis du satte mange glødelamper til samtidig, de har startstrømme på 8 til 15 gange driftstrømmen. Det er generatorens overbelastningssikring, der slår fra i begge tilfælde. Hvis du kunne få nogen til at holde klipperen i arbejdstilstand, altså med startknappen inde, mens du startede generatoren, ville motoren i klipperen gå i gang mens generatoren kører op i omdrejninger. Prøv det!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-15 22:44

Kunne en kondensator ikke hjælpe på det ´Peak´ af strøm? eller kan den være indbygget og gået til