/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
plneklipper vil ikke ta gassen og sviner
Fra : mehn
Vist : 332 gange
100 point
Dato : 01-09-15 15:06

Hej

min rotor vil ikke rigtig ta gassen så motoren kører ikke så hurtigt og ryger en del fra udstødningen??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-09-15 15:45

Du kunne jo godt have fortalt lidt mere om hvilken type motor?
Så ville vi bedre kunne hjælpe dig...

Er det dette fabrikat, så forurener den meget mere end din bil:
http://www.briggsandstratton.com/eu/en

Kommentar
Fra : mehn

Dato : 01-09-15 16:07

problemet er fundet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-09-15 16:22

Meget oplysende for os der har brugt tid på at hjælpe dig.

Hvis du vil undgå at forurene fremover kan jeg anbefale en akku plæneklipper,
selv har vi en Bosch, som oplades gratis med overskud i El fra vore solceller.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 02-09-15 13:46

prøv lige at rense luftfilter, eller et nyt på, samt et friskt tændrør.. rens og smør forbindelser til kaburator. så skal den nok snøre igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-15 20:36

Blå røg = olie der brændes af.
Sort røg = for fed en blanding ( og som edison siger - rens luft filteret)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-09-15 10:55

Citat
Er det dette fabrikat, så forurener den meget mere end din bil:
http://www.briggsandstratton.com/eu/en

Alt er relativt. Er det en gammel bil, og en ny B&S motor, kan det sagtens være omvendt. Ser daglig, især diesel biler, der oser af H til.

Citat
problemet er fundet

Og det skal så være Top Secret, hvad problemet var.

Jeg har selv en tre år gammel græsslåmaskine, 5 hp B&S, der pludseligt kørte elendig. Helt tydeligt overfodring. Men på de nye motorer, er der ingen indstillings muligheder på karburator.
Men en ny membran til 40 kr., gjorde den perfekt igen.

M.