/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Film med Michael York
Fra : ElvenaR
Vist : 608 gange
30 point
Dato : 22-08-15 11:00

Jeg søger en film, eller TV serie, med Michael York i hovedrollen. Den hedder "The Jew" og "Jøden" på dansk. Mener den er fra 1988/1989.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 22-08-15 11:21

Den film er ikke på IMDb's liste over Michael York.
Se: http://www.imdb.com/name/nm0001868/?ref_=fn_al_nm_1
Er du sikker på, at den er med ham eller at film hedder sådan?

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 22-08-15 13:19

Næh, jeg er ikke sikker på, at det er Micheal York.

Synes det var. Men kan være en anden.

Mener, at filmen hed "The Jew" eller "Jøden".

Men, den kan jo også hedde noget andet ?

Ikke nemt ...

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 22-08-15 14:02

Har du ikke bare lidt flere oplysninger? Lidt af handlingen?
Der er en film, der hedder "Jude", den er 1996.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-15 15:33
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 22-08-15 15:46

Nå ja. Men de er ikke fra slut '80erne og den første næppe nogen spillefilm.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-15 16:09

https://www.youtube.com/watch?v=UvB2LD9PGjI
Hvis du er sikker på titlen, så er der ikke meget andet at vælge mellem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-15 16:11

Det eneste der slår mig angående York, er filmen Cabaret - hvis der skal være noget med jøder i.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 22-08-15 16:28

mig-selv - det er ikke den film.

Handlingen på filmen er før 2. verdenskrig (ret tæt på) og under 2. verdenskrig. "Jøden" bliver partisan i Rusland (eller i Tjekkiet eller et andet østland). Efter 2. verdenskrig kommer han til Israel og er med til at opbygge Israel.

Det er IKKE "Cabaret". Det er heller ikke "Holocaust" (Selv om noget af handlingen også er i "Holocaust").

Ja, nu er jeg IKKE sikker på, at filmen (TV serien) hedder "The jew" / "Jøden".

Jeg er heller ikke sikker på, at det er Michael York.

Men hvem er det så og hvad hedder filmen ?????????

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 22-08-15 16:48

Okay. Vi prøver nok et skud fra hoften: Exodus - http://www.imdb.com/title/tt0053804/?ref_=nv_sr_2

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 22-08-15 17:00

IKKE Exodus. Ellers en god film.

Jeg beklager at det er så svært.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 22-08-15 17:25

Jeps... Nu har jeg gennemlæst over 200 synopser om film fra 1970 til 1995 med keyword Jew.. og der er ikke rigtigt noget, der ringer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-15 18:00
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-15 18:33

hvor så du den

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 23-08-15 08:26

TAK til mig-selv og ThomasCSR - I har, virkelig gjort et godt forsøg.

Desværre ikke den rette film. Men det er jo nok MEGET svært.

Filmen (TV serien) findes. Men hvad hed den ??? OG hvem havde hovedrollen ???

Jeg så den på TV - 1988/1989/1990. Ikke DR1. Måske TV2 eller TV3 ???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-15 08:54

Den er ikke nem, syntes ellers jeg plejer at se alle den slags film/serier - men når/hvis titlen kommer frem siger man sikkert - Nåh dén
http://www.startsiden.dk/TV-serier

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-15 10:24

Det skulle vel ikke være denne - War and Remembrance

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 24-08-15 09:44

Det er IKKE War and Remembrace ...

Men serien ser ellers GOD ud ...

Jeg tror ikke vi kommer nærmere.

TAK for jeres hjælp ...

Vil gerne give jer points. Som tak for hjælpen ....

Svaret kommer vel aldrig. Også et svært spørgsmål !!!

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 24-08-15 10:07

Det kunne også være "Twist of Faith"
http://imdb.com/title/tt0098540

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 24-08-15 14:32

Der er det så heller IKKE. Men filmen ser GOD ud !

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 24-08-15 14:39

Du er svær at stille til freds??

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 24-08-15 14:40

Nå, den smily virkede ikke. Ikke her i hvert fald.
Jeg tænker videre.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 25-08-15 10:15

Ja, U*N*D*S*K*Y*L*D dette svære spørgsmål.

Jeg vidste godt, at det var svært. Men IKKE, at det var så svært. Beklager ...

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 30 point
Dato : 25-08-15 11:33

Det skal du ikke undskylde. Det er jo netop sådanne spørgsmål, der hører til her. Og det er dejligt at blive udfordret af svære spørgsmål.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-08-15 22:35

Og du kan vel ikke huske noget af ´plottet´ til tider kan en enkelt scene som regel huske af MANGE.
Denne er god - men ikke osv:

http://www.imdb.com/title/tt0066495/
Og så er der en film der hedder Jøden fra Kiev (1968) søger selv efter dén, men den er ikke til at opdrive??? på det sorte markede:
http://www.imdb.com/title/tt0062977/

Og så er der en med ?? Anthony Quinn
http://www.imdb.com/title/tt0062445/?ref_=nm_flmg_act_64

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-08-15 22:48

Og lige en sidste?
http://www.imdb.com/title/tt0103838/?ref_=nm_flmg_act_62

Havde filmen været på andet end Engelsk - så havde det sikkert været nemmere..

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 26-08-15 10:11

mig-selv : IKKE nogen af de film. Men de ser, alle, relevante og spændende ud !

Jeg kan KUN huske plottet : "Jøden" vokser op FØR 2. Verdenskrig. I Tyskland, mener jeg. Bliver, som andre jøder, forfulgt. Det lykkes for ham at flygte til Polen. Polen bliver delt mellem Tyskland og Sovjetunionen. Han bliver partisan i en jødisk gruppe. Som mest kæmper mod tyskerne. Men også mod russerne i Polen. - Mener jeg.
"Han" er, naturligvis den store helt.
Men det skulle ellers være en slags dokumentar. Baseret på virkeligheden.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 27-08-15 09:43

T*A*K for jeres gode og relevante forsøg, ThomasCSR og mig-selv !

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 28-08-15 11:05

Tak for svaret ThomasCSR.