/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Ovn, varmluft stået af ?
Fra : smuller54
Vist : 512 gange
200 point
Dato : 18-08-15 18:39

Hej Kanduer

Mit Gorenje komfur med gas og elovn, har problemer.

Når jeg slår varmluft til, daler temperaturen helt vildt. Kort sagt det fungerer ikke.

Tror faktisk også at undervarmen er lidt højere end normalt.
Hfi relæet slog fra en dag. Og det var samme dag at vi opdagede at der var noget galt med ovnen.

Hvordan hænger det sammen ? Er der sikringer i selve komfuret ? Noget der kan repareres ?

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 18-08-15 19:58

Det tyder på at det er det øverste varmelegemet der er brændt af og det kan skiftes, da det kun er det nederste varmelegeme der virker = undervarme.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 18-08-15 20:28

Til varmluft er der en propel som skal danne luftstrømning inde i ovnen. Den er normalt skjult af en afdækning , så man ikke ser den.
Kører den? .
Der er også en rermosikring i ovnen som skal afbryde hvis luftstrømmen er utilstrækkelig, f.eks hvis man sætter noget i ovnen som bloker for åbningerne til propellen.
Den kan være smeltet og skal fornyes.
komponenten koster kun en bagatel , men et professionelt servicebesøg koster penge.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-08-15 21:15

jo, propellen kører.
lyder som et service besøg.

overvarmen er ikke stået af.

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 18-08-15 21:16

Tak for svaret transor.