/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
nogle indstillinger styres af din system
Fra : Eifild
Vist : 2685 gange
85 point
Dato : 18-08-15 12:54

Jeg har det problem at min windows update har føgende overskrit: nogle indstillinger styres af systemadminstrator. dette betyder at systemet ikke bliver opdateret.
hvordan fjernes den fil
jeg har windows 8,1

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-08-15 16:31

Citat
nogle indstillinger styres af systemadminstrator.

Du taler med din systemadministrator hvis der er en opdatering du har brug for.
Der er normalt en meget god grund til at nogle opdateringer er deaktiveret.
Typisk fordi et eller andet stykke software ikke kan virke hvis en bestemt opdatering er installeret.

Kommentar
Fra : Eifild

Dato : 18-08-15 17:09

Hej Exterminator
Der er ingensystemadministrator det er en privat og de opdateringer der mangler er Windovs update

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-08-15 17:45

Er det en 8.1 eller en 8.1 Pro.

Kommentar
Fra : Eifild

Dato : 18-08-15 17:56

Det er en 8.1

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-08-15 18:23

ok, lad os teste om det er din konto der ikke har adminrettigheder.

Dette er frit fra hukommelsen så bær over med mig hvis tingene ikke heder præcist hvad jeg skriver:
Højreklik på "startknappen" (knappen nederst til venstre på dit skrivebord)
Vælg System
Vælg Avancerede system indstillinger
Vælg Computer navn
Kan du klikke på Skift ? (du skal IKKE skifte navnet, vi tester kun om du har lov at gøre det)
Hvis du kan klikke på skift navn har din konto admin rettigheder.

Kommentar
Fra : Eifild

Dato : 18-08-15 20:17

Det kunne jeg godt og min bruger profil administrator

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-08-15 21:06

Jeg kunne godt tænke mig at du kiggede i registreringsdatabasen, men pas på du ikke får lavet ulykker derinde.

WIN+R --> skriv regedit og tryk enter
Naviger til HKEY_LOKAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Currentversion\WindowsUpdate\Auto Update

Nøglen AUOptions skulle gerne være 4
Nøglen ElevateNonAdmins skal være 1

Er de ikke det så ret dem og genstart computeren.
Lad nu være med at gå amok i registreringsdatabasen, ret kun de 2 nøgler.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-08-15 08:38

Prøv lige og køre denne linje i en Commando Prompt.
Citat
systeminfo | findstr /B /C:"OS Name" /C:"OS Version"

Og fortæl os så lige om det er en Pro. Er eller har det været en arbejdscomputer?
Prøv evt. og køre MS fejlsøgningsværktøj herfra.
https://support.microsoft.com/da-dk/gp/windows-update-issues/da

Kommentar
Fra : Eifild

Dato : 20-08-15 07:47

tak for forslagene som jeg har prøvet bort set fra at gå i registreringsdatabase den tør jeg ikke gå ind i bange for at gøre skade.
Det er en 8.1 pro og det er ikke en arbejdscomputer

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-08-15 09:51

Har du også prøvet det toole fra Microsoft som jeg har linket til?

Kommentar
Fra : Eifild

Dato : 20-08-15 20:55

Ja desværre uden resultat

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-08-15 12:34
Kommentar
Fra : Eifild

Dato : 21-08-15 13:38

Jeg har kørt forskellige malware desværre uden resultat

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 22-08-15 09:45

har du hentet "Enable_Windows_Update_Access.reg" og indlæst denne ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-11-15 08:19

Hallooooo!!!