/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kærlighedsmiddag menu
Fra : bodillouise
Vist : 807 gange
100 point
Dato : 16-08-15 21:46

Har i nogle gode ideer til en tre retters menu. På lørdag holder vi 18 års dag og jeg har lyst til at forkælede min mand.
Forret tænkte jeg på Tiger rejer med hvidløg.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-15 22:00

Kender ikke til en middag, men har fået at vide at et stykke Birke brænde i en åben pejs skulle give gode resultater, sidst på aftenen = skrøne eller virkelighed.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-08-15 00:32

Du ved jo sikkert bedst hvad han/I bedst kan lide, så der er masser af inspiration at hente her:

http://www.arla.dk/opskrifter/

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-08-15 05:51

Til lykke med de snart 18 år sammen

Efter så mange år sammen ved du, hvad hans yndlingsretter er, er det kogt torsk eller en stor rød bøf, er det pandekager med is eller stikkelsbærgrød?

Så jeg ville trygt vælge blandt hans yndlingsretter

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-08-15 10:10

Og jeg forbinder ikke kærlighedsmiddage med hvidløg!!!
Ingelein........... Hvad mon jeg skal servere på vores 55 års bryllupsdag? Ja, ja.- vi har vores egne tænder og kan også se og smage, hvad vi spiser

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-08-15 17:11

Rejer til forret er altid en god idé. Men tilsæt lidt chili.

Romantisk middag rimer på brændende kærlighed. Hvis det lyder for kedeligt, så overvej varianter af kartoffelmos, f.eks. med gulerødder og knoldselleri. Hvis rent bacon er for fedt, så tilsæt skinke i tern eller mørbrad skåret i tern, du kan også tilsætte f.eks. rød peber.

Til dessert kan du servere jeres favorit is, måske med chokoladekage og noget frugt.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 17-08-15 18:26

Invitere din mand ud på en romantisk middag...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-15 19:59

I følge eksperterne er det "stegt flæsk med persillesovs" som den bedste elskovsmiddg
Eksperterne er selvfølgelig "Ørkenens sønner"

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 17-08-15 21:13

Jeg ved hvad han kan lide af mad, men en gang i mellem skal der fornyelse til (ellers bliver de næsten 18 år nok kedelige). Brændende kærlighed skal jeg ihverfald ikke lave (min mand hader det, han for det altid når han eller jeg er umulig )?? underligt nok følger han at han bliver kvalt i kartoffelmosen. Så denne dag må jeg nok Helle finde på noget andet. Stegt flæsk er heller ikke lige ham.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-08-15 21:40

Nu har vi 38-års bryllupsdag på torsdag, kunsten for os er at finde hele taskekrabber, en til hver, hjemmebagt brød, mayo og hvidvin, det kan ikke gå galt!

Altså hvis vi kan finde en fiskehandler, der ikke bare har de kedelige krabbeklør, men hele dyret.

Lykkes det ikke, nøjes vi med hummer, dobbelt pris med mindre smag!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-08-15 22:21

Jeg kan vældig godt lide at lave noget med oksemørbrad, brun den på panden, fyld krydderier og krydderurter på, vikl den ind i bacon eller røget skinke, og så i ovnen i lang tid ved lav varme. Derved får du hænderne fri til at lave alt det andet, og den skal bare hives ud og skæres op, når den skal serveres.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-15 18:29
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-08-15 18:52

Det ser jo lækkert ud smuller54.

Bortset fra at Rejerne skriger på lidt chilli, der skal ret en ret stor mørbrad til at bære 200 gram mozzarella ost og jeg hader deserter der er rodet sammen på den måde.

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 20-08-15 20:11

Tak for svaret smuller54. Det er dig der vinder denne gang, da du var den eneste der kom med en tre- retters menu.