/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Forstuvet knæ
Fra : BrunosHooligan
Vist : 266 gange
100 point
Dato : 13-08-15 16:20

Hej

I mandags i sidste uge, altså for 10 dage siden, lavede jeg et hop mens jeg havde sokker på på et trægulv, landede og vrikkede om. Min ankel gjorde meget ondt og jeg lagde is på, men jeg gik på arbejde (tekstilafdelingen i føtex) nogle timer efter. Mens jeg var der, opdagede jeg, at min ankel var hævet. Mit knæ begyndte også at gøre ondt, hvor det kom lidt og så gik væk igen.
Jeg tog til lægen dagen efter, som konstaterede, at min ankel var forstuvet. Jeg nævnte knæet, men han sagde bare, at det kompenserede for anklen.
Så jeg blev ved med at tage på arbejde og gå og cykle. Men knæet blev værre og værre. I mandags tog jeg til kiropraktoren, som fandt ud af, at knæet også var forstuvet. Siden i mandags har jeg så siddet ned og næsten ikke lavet noget med mit knæ, indtil i dag, hvor jeg startede i skole og desværre var nødt til at gå en del op og ned ad trapper. Jeg kom også til lægen i dag, som ikke sagde så meget, bare at mit knæ var stabilt, men det rigtig nok er forstuvet. Hun sagde, at det kun vil tage en uge for det at hele.
Men der er jo allerede gået over 1 uge og jeg synes ikke, det er blevet så meget bedre? Når jeg går, begynder det at gøre ondt, men går så væk og kommer tilbage skiftende.

Er der nogen, der har prøvet at forstuve sit knæ? Hvor lang tid tog det, før det helede?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-08-15 17:14
Kommentar
Fra : BrunosHooligan

Dato : 13-08-15 19:47

Jeg har læst på alle de sider, jeg har kunnet finde, og der står der, at det vil tage flere måneder for knæet at hele, hvilket bekymrer mig, når min læge og min kiropraktor sagde 1 eller 2 uger.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-08-15 22:04

Bekymring eller ej, det tager jo den tid det tager at blive i orden igen - der er ikke andet at gøre end at væbne sig med tålmodighed.

Det kommer jo ikke hurtigere i orden fordi der er nogen der påstår det kun tager 2 uger...

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 13-08-15 22:18

De 1 til 2 uger er med benene i ro....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-08-15 18:17

Jeg har altid fået at vide, bare lev normalt men stop hvis det begynder at gøre ondt.
Om det skader på lang sigt?
Jeg lavede for mange år siden en forkert bevægelse med ryggen og måtte ligge på langs en uge, det samme sker tit nu om dage, men allerede dagen efter er jeg på benene igen og efter 2 dage ingen smerter eller ubehag.

Kommentar
Fra : BrunosHooligan

Dato : 14-08-15 22:01

Jeg synes bare kun det er blevet værre :(

Kommentar
Fra : BrunosHooligan

Dato : 14-08-15 22:08

Lige nu gør det mere ondt end nogensinde før

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-15 21:58

Citat
Lige nu gør det mere ondt end nogensinde før

Hvem sagde? det skal gøre ONDT - før det gør GODT.
Føler med dig.

De ´smerter´ jeg har oplevet, er kun i forbindelse med bevægelse, og der kan en Treo/Panodil tage det værste - resten er vel op til hvordan kroppen ellers plejer at reagerer = SAMT din egen smerte fornemmelse af begrebet SMERTE.

SMERTE? er for mig en en dårlig/rådden tand der skal rodbehandles - men ikke bliver det, men selv dén smerte går væk igen,,hvis man kan holde de dage ud.