/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Fleksibel arm til mikrofon
Fra : Moggi
Vist : 472 gange
200 point
Dato : 03-08-15 18:40

Hej Kandu'er..
Min søn har købt en mikrofon til hans pc. Den står pt. på hans skrivebord og er på størrelse med en alm. mikrofon, som de kendes fra tv/radio o.l.

han kunne godt tænke sig en fleksibel arm til at holde den. Enten en der kan fastgøres til skrivebordet eller skrues fast i væggen.
Jeg tænkte straks på en gammeldags arm som dem der var til arkitektlamper.

Tanken er selvfølgelig at den kan trækkes frem når den skal bruges og skubbes lidt væk når den ikke skal.

Nogle der har gode forslag til en god og - helst - billig løsning?

Mvh.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-08-15 21:33

Jeg kommer til at tænke på en flue-binder redskab eller et forstørrelses glas fra thansen/ biltema/ hnyborg - eller noget i denne stil, de kan sætte sammen til en stor ´ledning´ på knap 60cm = 10.- på Ebay og et søm eller 2
https://www.google.dk/search?q=octopus+tripod&biw=1360&bih=650&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCEQsARqFQoTCJes76nTjccCFUjwcgodfBwG7A

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-08-15 21:35

Det var ALTSÅ den billige Georg Georgløs måde...

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 03-08-15 21:37

Ellers kunne der laves noget fra loftet og ned med diverse ting og sager fra et rullegardin/persienner.
men så er du nok mere over i Storm P...

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 03-08-15 22:51

Den med loftet havde jeg ikke tænkt over.. Kunne også være en mulighed.. En krog i loftet og en krog i væggen. Således kan mikrofonen hænge lige ned når den bruges og ledningen kan hæftes til krogen i væggen når den ikke bruges....
Sidder også lige og googler efter "flex-arm-universal".. Der er lavet mange forskellige til mobiltelefoner...
Indtil videre skal du i hvert fald have mange tak for ideer og inspiration mig-selv..

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-08-15 23:03

Hvad med arkitektlampe modellen, den bruges flere steder.
http://www.sc-sound.dk/product_info.php?cPath=84_154&products_id=4102

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-08-15 02:01

Alle er vel gået over til headset, men førhen var flexible arme meget brugt også til bord-og væglamper.

Dog har jeg selv en lille LED lampe med flexibel arm som sættes i USB på den bærbare, hvis nogen er interesseret i den fætter fås den til 29 kr i Ikea.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-15 19:04
Godkendelse af svar
Fra : Moggi

Dato : 11-08-15 17:37

Tak for svaret mig-selv.