/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Theoben luftgevær
Fra : flatbush
Vist : 8831 gange
80 point
Dato : 20-06-03 15:35

Er der nogen der ved hvor man kan købe Theoben luftgevære i Danmark??Jeg har prøvet min lokale våben/jagt forhandlere uden held.Er PCP (trykluft) våben lovligt her i landet??
Hilsen ,flatbush

Kommentar
Fra : fras

Dato : 24-06-03 20:47

Hej Flatbush,

Jeg ved ikke lige her, hvor du kan købe et Theoben luftgevær i DK. Men jeg kan svare på det andet spørgsmål. Ja, PCP
våben er lovlige. Jeg vil faktisk anbefale en PCP, hvis du har råd til det og kan tanke den op. Jeg har selv en Daystate
Huntsman .25 (55 ft/lbs) og den er bare rigtig fed. Der er næsten ingen rekyl og de skyder meget præcis. Der sidder
faktisk en Nightforce NXS kikkertsigte på mit gevær (meget, meget dyr tingest).

Hilsen
Fras

Kommentar
Fra : p2m

Dato : 24-06-03 21:24

*Undskyld at jeg bryder ind i denne thread*

HEY FRAS. Ehm det lyder meget spænnende med det der daystate gevær, hvilken model er det helt specifikt ?
Sygt at du har et Nightforce scope, hvilket mag er det ? Jeg har selv et Deben 10-50x56 ir. Jeg søger en FT klub i denmark, men alle jeg spørg kender intet til det.

Ku du tænke dig at udvæksle Email adr? Skriv på a2m@mailme.dk hvis det er :)

Cheers,

Claes

Kommentar
Fra : fras

Dato : 24-06-03 21:47

Hej Claes,

Det er et Daystate Huntsman cal. 25 PCP luftgevær med (FT Target Stock) fra det engelske firma Daystate. Ja, det er
sygt med den NXS scope, som er faktisk beregnet til en rigtig riffel. Det er en 3.5-15x56mm med NP-R2 trådkors, virkelig et
fedt sigtekikkert, også ekstrem dyr.
Ang. FT klub, er der højst sandsynligvis ikke nogen her i "lille" DK, desvære.
Jeg skriver lige til dig, når jeg får tid engang.

Hilsen
Fras

Kommentar
Fra : p2m

Dato : 24-06-03 23:07

Cool Fras, skriv endelig, det ku være sjovt at udvæksle billeder osv. jeg har også selv et Daystate.

~P2M

Kommentar
Fra : flatbush

Dato : 25-06-03 10:07

Hej Fras,
Tak for dit svar, Daystate Huntsman .25 var mit andet valg.Hvor købt du din? Jeg kan se på Daystates homepage at den er ikke med.Er der måske udgået?? Jeg har lige været på kanin jagt i Scotland med en Daystate Harrier .22. Lækker våben men jeg savnet det ekstra smæk fra .25.
Hilsen Fras.

Kommentar
Fra : p2m

Dato : 25-06-03 17:39

hehe, kan du bestemme dig for, hvem du er Flatbush *G*

Anyways, hvorfor køber du ik den nye Harrier X? Jeg kender en i england, som har købt det, han har stort set ejet alt hvad der er at eje af pcp våben. han er utroligt glad for det. Forleden var han ude med en ven for at hunte om natten, de fik 11 kaniner og en fasan med hjem. Den ene af kaninerne tog han knæelene på 45 yards afstand.

Geværet er ultra lydløst, jeg har hørt det, eller rettere ikke hørt det... der lød kun et lille 'klik'

Jeg har et link til en forhandler, det er nok det billigeste sted jeg har set indtil videre.

http://www.shop.marshtackle.co.uk/acatalog/Online_Catalogue__Daystate_178.html.

~Claes

Kommentar
Fra : drbech

Dato : 28-07-03 23:23

Fedt at høre at jeg ikke er den eneste sindsyge...

Jeg er den stolte ejer af en Huntsman MKII 50ft/lbs - Det sværeste var at få gode pellets. Jeg loader op med Helium for at få lidt ekstra skrald i bøssen, hvad bruger i andre til at påfylde med ???

Vi burde mødes til en FT dag, hvis der er interesse kunne en hjemmeside med andre lufttosser og være en mulighed.

Mvh Morten Christensen

Kommentar
Fra : p2m

Dato : 29-07-03 20:13

Hey Morten, en FT dag... ville være alle tiders, jeg er ihvertfalde frisk.
Ang. hagl så har jeg lige fået en pakke fra Mac1 i US på 35kg. Jeg foretrækker Baracudas eller kodiaks pellets - er de ikke gode nok ?
Ang Helium, hvor meget ekstra kraft får din huntsman, jeg antager at du har købt den fra daystate tunet til 50lbs.

~Claes

Kommentar
Fra : drbech

Dato : 31-07-03 10:51

De eneste hagl jeg har fundet tunge nok er Eley Magnum - vejer ca. 2 gram (det er dem Daystate anbefaler til 50lbs) geværene. Helium giver ca. 30% ekstra - jeg har desværre ikke en chrony til at måle om det passer. Jeg købte DayStates store lyddæmper, men sålænge man skyder med Helium kan man ligevel skyde uden lyddæmper den hjælper hverken fra eller til. Mundingsknaldet med Helium er VOLDSOMT, jeg tror det er fordi helium molekylerne er så meget mindre at i det tidsrum ventilen er åben løber der så meget ekstra gas ud - desværre er der også kun ca. 3 brugbare skyd i bøssen, det 4 skud er meget lunkent. Jeg har også lige købt en Nitrogen beholder og den skyder 6 skyd - helt lydløst.

Jeg bor i Odense og vil gerne være med til at arrangere en FT dag, hvis der er nogen der vil være med til at lave en hjemmeside for luftgeværs tosser ville det også være fint. Halvdelen af at eje et fedt PCP våben er jo pralerøvseffekten samt drengerøvshistorierne tar jeg fejl ?

Morten

Kommentar
Fra : p2m

Dato : 02-08-03 12:13

Det lyder meget sjovt med Helium, men helt seriøst, hva fanden ka man bruge 3 brugbare skud til? Du kan ik gå nogle steder uden, at have en tank med. Hvor mange brugbare skud har du med luft på 50ft lbs?

Morten, hvad er din email ?

~Claes

Kommentar
Fra : drbech

Dato : 07-08-03 15:05

bech@inibi.net er mailen. Og nej det ret bøvlet, men lidt fedt alligevel - det sagde smukt

Morten

Kommentar
Fra : A10

Dato : 09-08-03 11:45

Hej Flatbush,
Jeg var for nogle år siden på jagt messe i Odense, og talt der med Modern Airgun Tekn, som på det tidspunkt forhandelede Theoben luftgevære, om de stadig væk gør det ?, her er deres add.
Modern Airgun Tekn.
Snebærhaven 26
2620 Albertslund
(+45) 4363 0467

Hilsen Torben.

Kommentar
Fra : p2m

Dato : 10-08-03 00:04

Hey Torben,
Ved du om Modern Airgun Tekn. forhandler andet end Theoben gevære?
Faktisk meget sjovt, de ligger ca 200m fra hvor jeg bor og jeg har aldrig hørt om dem.
Måske sku´ man give dem et kald og hører om man kunne kigge forbi :)

Tak for oplysningen.

~Claes

Kommentar
Fra : A10

Dato : 10-08-03 11:32

Hej Claes,
Da jeg talte med Modern Airgun Tekn, fik jeg en Brosure hvor de ud over Theoben gevære og BSA luftgevær også forhandler diverse hagl cal. 177/22/25 og rense set til luftvåben, sigtekikkerter, målfigurer, lidt bæreremme og våben kasser, og nogle revolver Brocock som er konverteret om til, at skyde med patroner med hagl, som er tanket med komprimeret luft, de solgte også en Chrony kronograf til at måle kuglehastighed fra 40m/s til 3000m/s med en nøjagtighed på 99,5% den kostede 1250kr, måske noget for drbech som jeg lidt over dette inlæg kan læse godt kunne bruge sådan en.
Det var hvist det hele, jeg håber det kan bruges, men det er som sagt nogle år siden, så hvad de forhandler idag ved jeg ikke, jeg kan blot se på Krak at de stadig væk er registreret som det samme firma idag.
Hilsen Torben.

Kommentar
Fra : p2m

Dato : 10-08-03 13:02

hej igen Torben,
Jeg tror at det Chrony de sælger er et F1, jeg har selv lige fået et chronospoce fra usa. Problemet med den form for hastighedsmålere er, at de skal have de rette lysforhold, for at virke. Derfor vil jeg anbefalde Drbech at købe et CB625, som sættes forenden af løbet http://www.combro.co.uk/cb625.html.

Jeg så også på krak at firmaet var der endnu, jeg har tænkt, mig lige at løbe ned forbi adressen for, at se om der skulle ligge en forretning eller ligende.

Jeg kan lige melde tilbage, hvis det har nogen interesse.

~Claes

Kommentar
Fra : Dennisq

Dato : 10-08-03 18:49

Hej Claes

Du snakker og røven den går.

Jeg vil faktisk anbefale Drbech en chrony i stedet for Combro´en. Combro CB625 kan kun fåes i kaliber
.177 og .22 - hvad skal man bruge det til ?
Chrony´en kan tage alle kalibere, samt man kan bruge den til bolte fra armbrøster, pile fra buer og andre
flyvende ting.
Angående lysforhold. Brug den i solskin eller sæt noget kunstigt belysning på !

Hilsen
Dennis Q

Kommentar
Fra : p2m

Dato : 10-08-03 20:09

Ja jeg taler som den udvidende... Jeg ved ik med dig, men jeg tror at der er mange som vil syntes, at 1250kr er mange penge at bruge på en hastighedsmåler. Som du kan se på Combro's hjemmeside, så tager de kun omkring 33pund for deres. Desuden så ka du også sagtens bruge den til .25 cal. Jeg vil sige, at et Chrony kun er til den mere seriøse bruger, som vil string teste sit PCP gevær eller bue.

~Claes

Kommentar
Fra : drbech

Dato : 11-08-03 22:21

Hvilke elementer skal en hjemmeside for luftgeværs tosser indeholde for at i alle vil støtte op om initiativet ? eller vil i helst holde jeres udmærkede viden for jer selv ?

Og jeg skriver lige igen om den Field Target dag, det er for sygt at jeg ikke kan få lov til at komme ud at vælte et par metal krager sammen med nogle andre tosser.
Min kone mener stadig at jeg INTET har at bruge mit fede gevær til - og hun har måske ret...

Ang. Theoben, jeg syndes ikke det ser ud til at de i deres nye program gidder at interesere sig for ret meget en geværer der holder sig under 12ft/lbs - en helt anden historie
med www.thepelletman.com 's bigbore eller DayState nye MKIII med elektronisk ventil kontrol,

Kommentar
Fra : drbech

Dato : 11-08-03 22:32

Jeg prøver lige igen **** Ang. Theoben, jeg syntes ikke det ser ud til at de i deres nye program gider at interesere sig for ret meget andet end geværer der holder sig under 12ft/lbs

Da blev det vist læseligt !

Kommentar
Fra : GreyWulf

Dato : 17-05-04 17:31

DrBech,
Du kan da starte med at udveksle erfaringer med nogen af drengene herfra:http://www.timelapse.dk/forum/viewforum.php?f=29

Hilsen
GreyWolf

Kommentar
Fra : Dennisq

Dato : 12-06-05 14:00

Hej, hold Jer langt væk fra Nordisk Våben Forum. De aner ikke en klap alligevel dér. De holder kun af snyd og bedrag.

Kommentar
Fra : GreyWulf

Dato : 13-06-05 20:21

Hmm, jeg kan se at adressen er blevet ændret, den er nu www.nordisk-forum.dk

Hilsen
GreyWolf

Kommentar
Fra : Dennisq

Dato : 16-06-05 18:24

Hej, de bliver ikke klogere på NVF - tværtimod. De snyder så vandet flyder.

Kommentar
Fra : Dennisq

Dato : 14-07-05 23:48

Har lige læst igen på NVF og igen er det noget frygtelig ævl de skriver. De aner sgu ingenting dér !!!!!! Glem dem !!!!