/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
omregistrering af brugt bil
Fra : janik
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 17-07-15 07:33

Jeg har købt en bil til 8000 kr uden at få en kvittering dumt måske
men har jeg nu prøvet flere gange.
Nu har jeg det problem af få den omregistreringet i mit navn :(
Sagen er den at jeg købte den at en forhandler som solgte den for en kunde
fint nok han skulle så omregistreringere den.
Det er så ikke sket endnu 3 måneder efter den er forsikret og betalt vægtafgift på den.
Jeg har ringet mange gange til den forhandler og han har kontaktet ham han solgte bilen
for.
Jeg har ikke kunne få den originale registreringattest .
Kan jeg selv omregistrering bilen uden den registreringattest og hvordan ??

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-07-15 07:58

Hvis du har betalt forsikring og vægtsfgift er den vel også omregistreret i dit navn.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 17-07-15 08:06

Nej har jeg ikke kører stadig i hans navn ..

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-07-15 08:14

Så må det jo være ham som har betalt. Og så betaler han jo også dine evt. P-bøder og fartbøder o.s.v.. -Så hvad er problemet? ??

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 17-07-15 08:19

Hej janik,
den er vil ikke stjålet?
eller på anden måde forkert?
jeg tror at du kun har en måde du kan gøre noget ved det, jeg vil true manden både bilhandleren og især manden han skulle sælge den for, med told og skat, samt politiet.
Bare for at se hvordan de vil reagere på denne trussel, for de kan ikke være ligeglad, især ikke ham der solgte bilen for den anden, han vil jo så stå som en dårlig bilhandler og du kan ødelægge hele hans bilhandel samt hans navn total.
Det ville jeg sku gøre, men først vil jeg advare ham og den anden om hvad der kommer.
alan57

Kommentar
Fra : janik

Dato : 17-07-15 08:50

alan57 Den er ikke stjålet og den er forsikret og betalt vægtafgift på den ..
Har tilbudt at hente den attest .
Kan se at der skal betales vægtafgift på den D 30/8 15 .
Har nok ringet 20 gange til han forhandleren og ringet til
ham han solgte bilen for .
Han siger at han har hjulpet en kammerat med at sælge den .
Han må ikke eje en bil så det er sku noget indviklet ville jeg sige .

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 17-07-15 09:33

Ja men det kan jo aldrig komme til at blive din skyld, og derfor SKAL du begynde aa true dem nu det skal de jo ikke slippe godt fra vel?
alan 57

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 17-07-15 15:04

Det gør du online på skat.dk ved hjælp af bilens stelnummer og/eller registreingsnummeret.
Du behøber ikke den gamle registreringsattest.
Der kan du også læse at det er din pligt som køber at omregistrere bilen senest 3 uger den er købt.
/Janus

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-15 20:36

Citat
Han må ikke eje en bil

Alle må eje en bil - men ikke alle har ret til at bruge den på offentlig vej.
Så i TV (Politijagt) at en mor havde registreret bilen i sønnens navn = han var vist 5 år.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 17-07-15 20:51

Du skal bruge de to koder der står på registreringsattesten til at omregistrere den, men nogen må kende den ejer der står på attesten officielt? Hvis han ikke har den oprindelige attest kan han rekvirere en ny hos SKAT. Det kan klares over nettet og koster vistnok en flad 50'er.

HVIS ikke der sker noget ved dine henvendelser, kan du kontakte politiet og forelægge dem sagen. De har ingen problemer med at spore ejeren, og da du er uforskyldt kommet i klemme, tror jeg de gerne vil hjælpe dig til at få bilen i dit eget navn.
Den forhandler burde have reageret for længe siden. Han er en sløv banan, men prøv at antyde noget om, at lokalavisen er interesseret i historien.
Så kan det være han kridter skoene ...

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 18-07-15 06:18

lige netop Cortina01
Man er nød til at gå hårde til ham for han kan jo miste sit gode navn osv:
Mvh:
alan57

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-07-15 12:01

Og lige en bemærkning om Skat - De tager nu mod betaling af andet end Dankort.